Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(418)
#10 Svar postet d. 29-08-15 kl. 18:17. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Jeg tænker lidt på snogeæg, men de har jo ikke en hård skal?, men er måske lidt klæbrige, så jord nemt klistrer til dem.

Ellers passer størrelsen til tyrkerdueæg, bortset fra at disse ikke virker helt så aflange.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(418)
#11 Svar postet d. 29-08-15 kl. 18:17. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Jeg tænker lidt på snogeæg, men de har jo ikke en hård skal?, men er måske lidt klæbrige, så jord nemt klistrer til dem.

Ellers passer størrelsen til tyrkerdueæg, bortset fra at disse ikke virker helt så aflange.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#12 Kommentar postet d. 29-08-15 kl. 20:37. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Tak for fortsat interesse i at svare

Jeg fik desværre ikke tid til at tage derop i dag

Jeg kan dog sige, at der var en hård skal ... og m.h.t. formen kan jeg sige, at jeg umiddelbart synes at den svarede til små hønseæg ... men der er vel 500-1000 m til den nærmeste gård, så det kan vel ikke være dværghøns?

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#13 Kommentar postet d. 31-08-15 kl. 09:05. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Jeg kommer til at slutte tråden, idet æggene i går var blevet mast ... Der var en del blomme tilbage, så jeg går ikke ud fra, at det skyldes "tyven". For tyven ville vvel "spise op"??

Og formen kan vist ikke rekonstrueres ...

2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ... (Jeg kommer til at slutte tråden, idet æggene i går var blevet mast ... Der var en del blomme tilbage)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#14 Kommentar postet d. 31-08-15 kl. 09:06. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
-

2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ... (-)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(418)
#15 Svar postet d. 31-08-15 kl. 19:37. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
tyrkerdueæg er vist mit bedste bud. Kan være hentet i depot af mår?

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator