Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Nathan Russell
#10 Kommentar postet d. 16-07-16 kl. 15:35. Emne: Ager-Tidsel?
AFD-flora (i den kontekst I bruger den), er det atlas flora danica, med artsbeskrivelser og nøgler?

På baggrund af din og andres anbefaling vil jeg anskaffe mig Dansk Feltflora.

Ja, det kan også godt ærgre/undre mig, at fx artsbeskrivelserne i DNNF ikke er mere fuldstændige - man er «ofte», for at være helt sikker, nødt til at gøre opslag i endnu en flora. Gør det dog også for at lære endnu mere om den enkelte art (hvad jeg evt har overset) og hvordan den kan beskrives, ved at kigge i andre floraer.

Og ja, det er vigtigt med et præcist og konsekvent sprogbrug i de centrale opslagsværker, så man kan stole på nøgle-vejen og på beskrivelserne.

Uanset de knaster bestemmelsesarbejdet udsætter mig for, så elsker jeg naturoplevelserne og glæder mig over det hastigt voksende kendskab som jeg får til planteverdenen.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator