Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frede Mørch
#10 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 21:34. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Nej, dét skal man bestemt ikke; men både dine og min kilde(r) er jo fundet på nettet!-)

Så man må som altid vælge, hvilke kilder man finder troværdige.

I dette tilfælde tror jeg mere på dine end min.......

Og jeg finder (som sikkert også du selv) din tolkning af Felthåndbogens påstand noget søgt, omend venligt ment!-D

Er det ikke med-tunge-i-kind man kalder dén slags?-)

Mvh Frede

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#11 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 21:35. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
UPS - min kommentar var til dit indlæg #8, men #9 bekræfter jo yderligere at vi taler om Brunflagermus.

Mvh Frede

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(181)
#12 Svar postet d. 21-11-16 kl. 21:50. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Ja, fine billeder af Brunflagermus.

Og ja, brunflagermus kan trække ret lange strækninger (nordligere og østlige bestande), men vores viden om danske brunflagermus overvintringsmønster er mig bekendt meget mangelfuldt.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#13 Kommentar postet d. 22-11-16 kl. 21:11. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Vedr. trækstrategier fremgår det af Dansk Pattedyratlas, Baagøe og Jensen, 2007, at Brunflagermus er kendt som en langdistanceflyver. Men i arts-afsnittet er det ikke præciseret, hvor disse træk starter og ender - der er omtalt lidt "hist og her", men det giver samlet et upræcist billede. Og jeg mener fortsat, det er kendt, at Brunflagermus også benytter hjemlige (danske) "punktlokaliteter" a la gamle, hule træer som vinterkvarterer.

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator