Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rune Larsen
#10 postet d. 16-02-08 kl. 12:10. Emne: Hvordan laver man collager?
Rigtig god ide med en vejledning i brug af grafikprogrammer. Men jeg mener ikke en ”tråd” er velegnet, fordi det hurtigt havner i endeløse diskussioner om Photoshop er bedre end Paint Shop Pro og lignende snak, som en eventuel nybegynder overhovedet ikke har brug for. Derimod hvis der var én der ville påtage sig jobbet, at skrive det som en artikel, ville det være bedre. Mvh Rune

Kommentér

Kirsten Schwartz
#11 postet d. 16-02-08 kl. 12:31. Emne: Hvordan laver man collager?
Hej Rune.

Ja, de endeløse diskussioner kan vi godt være foruden, det skræmmer folk væk.

Det var heller ikke en tråd, jeg tænkte på, men måske en kategori for sig, hvor folk med specifikke erfaringer om dette og hint lagde en form for artikel, som du foreslår.

Jeg ved ikke, om man desuden kunne forhindre en besvar-rubrik, men hvis man kunne det, var problemet løst med lange orddueller om det ene og det andet programs fortræffeligheder...

Kirsten

Kommentér

Kim Petersen
#12 postet d. 16-02-08 kl. 12:36. Emne: Hvordan laver man collager?
Umiddelbart virker ideen med en katagori i forum til "fif og fiduser" som god. Men mon ikke den hurtigt vil blive uoverskuelig med alskens forskellige emner.

Men måske man kunne bruge søgefunktionen.

Hvis vi nu findet på et bestemt ord uden anden betydning (f.ex. ligesom "paralle"), som man kunne sætte ind i de tråde, hvor der er gode ideer at hente til senere brug. Så kunne men let senere søge efter disse tråde. Google: "emne" + "søgeord til fif og fiduser"

Kommentér

Kirsten Schwartz
#13 postet d. 16-02-08 kl. 12:48. Emne: Hvordan laver man collager?
Hej Kim.

Det kan man vel egentlig allerede nu?

Det har jeg også set tråde med spørgsmål om, hvordan søger man?

Der må være mange, når vi p.t. er over 7.000 brugere, der befinder sig på mange forskellige stadier af kundskab om brugen af pc og programmerne dertil...

Kirsten

Kommentér

Søren Brøndum Christensen
#14 postet d. 16-02-08 kl. 13:24. Emne: Hvordan laver man collager?
Undskyld jeg lige bringer tråden tilbage til det oprindelige indlæg:

Jeg kan ikke gennemskue hvordan man ændrer størrelsen på det indsatte lag?

Jeg har altid lavet den rette størrelse inden ctrl c.

Mvh Søren C

Kommentér

Helle Krogsgaard
#15 postet d. 16-02-08 kl. 13:49. Emne: Hvordan laver man collager?
Hej Søren.

Hvis du gør "laget" aktivt ved at klikke på det, burde der i hjørnerne og siderne af "laget" være muligt at klikke på f.eks et af hjørnerne og formindske "laget" ved at flytte på hjørnet. UHA det var vist et snørklet svar, men jeg håber du forstår

mvh Helle

Hvordan laver man collager? (Hej Søren.

Hvis du gør "laget" aktivt ved at klikke på det, burde der i hjørnerne og siderne af ")
Foto: Helle Krogsgaard
Kommentér

#16 postet d. 16-02-08 kl. 14:08. Emne: Hvordan laver man collager?
Jo jeg forstår godt det du skriver Helle, men jeg har ingen markeringer hvor jeg kan ændre laget. Jeg kan flytte det, men ikke andet. Jeg bruger CS.

Mvh Søren C

Kommentér

#17 postet d. 16-02-08 kl. 14:08. Emne: Hvordan laver man collager?
Jo jeg forstår godt det du skriver Helle, men jeg har ingen markeringer hvor jeg kan ændre laget. Jeg kan flytte det, men ikke andet. Jeg bruger CS.

Mvh Søren C

Kommentér

Ole Bidstrup
#18 postet d. 16-02-08 kl. 16:16. Emne: Hvordan laver man collager?
Hej Søren.

Hvis laget er aktivt kan du trykke "Ctrl t" (for transformetering). så kan du ændre størrelse ved at trække i et af hjørnefirkanterne mens du holder shift-tasten nede.(ellers får det næmlig underlige propertioner)

Mvh Ole

Kommentér

#19 postet d. 16-02-08 kl. 16:25. Emne: Hvordan laver man collager?
Der lå hunden begravet

Tak Ole. Så lærte jeg også noget nyt i dag.

Mvh Søren C

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator