Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Hansen
#10 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 09:05. Emne: Violet koralsvamp?
Hej Torbjørn

Jeg bliver dig svar skyldig. Jeg vil antage, at det er Skanderborg Kommune der er tilsynsmyndighed. Jeg mener at have hørt en gang, at F.L. Schmidt skulle eje nogle arealer i området ikke så langt fra fundstedet, men vil ikke lægge hovedet på blokken for det

mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#11 Svar postet d. 19-09-17 kl. 09:11. Emne: Violet koralsvamp?
Hvis du orker, er du meget velkommen til at orientere Skanderborg kommune (87947000). Hvis du giver mig en præcis lokalitet, kan det være jeg kan lokke svampeforeningens fredningsudvalg dertil næste år.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#12 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 09:16. Emne: Violet koralsvamp?
Hej Torbjørn

Jeg tror ikke at jeg er den rette til at kontakte Skanderborg Kommune i denne sag. Jeg vil antage at det vil have større effekt hvis det var en fra den lokale DN eller svampeforeningen.

Med hensyn til lokaliteten, så skal jeg prøve at finde en eksakt GPS-position til Dig.

mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#13 Svar postet d. 19-09-17 kl. 09:27. Emne: Violet koralsvamp?
OK og tak, jeg snakker med de andre i fredningsudvalget, og så henvender vi os nok til Skanderborg Kommune, for at vide noget om deres forvaltning af området

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#14 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 09:29. Emne: Violet koralsvamp?
Til lykke, Martin

-som Torbjørn: fantastisk flot fund. Du har øjnene med dig.

...den må jeg nok nøjes med at drømme om....

samt glædes som her ved dit fund

Hilsen fra Øksedal

Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#15 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 10:26. Emne: Violet koralsvamp?
Hej Per

Tak for de pæne ord. Fundet blev faktisk gjort på den lidet flatterende måde, at jeg ville skifte objektiv på kameraet, så jeg lagde min taske på midterstriben på grusvejen for ikke at få den fyldt med sand. Umiddelbart bag ved tasken så jeg så denne svamp og tænkte at den så en kende udsædvanlig ud - og resten er historie. Så egentligt kan det vel siges at være lidt uretfærdigt at den appelsin lige skulle lande i min turban

mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#16 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 13:08. Emne: Violet koralsvamp?
Hej Torbjørn

Fundstedet er på følgende position (med forbehold for den horisontale unøjagtighed): 56gr 3´ 20"N 09gr 38´ 19"Ø.

Det vedhæftede billede viser lokaliteten.

Har taget lidt belæg med hjem (iht ønske fra Dansk Svampeatlas). Ved ikke om det er nok, hvordan det skal konserveres og hvortil det skal sendes. Hjææælp!

mvh

Martin

Violet koralsvamp? (Hej Torbjørn

Fundstedet er på følgende position (med forbehold for den horisontale unøjagtighed):)
Martin Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 467)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#17 Svar postet d. 19-09-17 kl. 13:23. Emne: Violet koralsvamp?
Hej Martin

Belægget skal tørres. Det gør du bedst ved at lægge dem på et stykke køkkenrulle på en radiator, oliefyr eller lign. De skal vendes et par gange om dagen og ligge til de bliver knastørre. Når de er tørre så send dem bare til mig bare til mig (torbjørn borgen, Sensommervej 142, 8960 Silkeborg). Så skal jeg overlade dem til Thomas Læssøe eller Jens H. Petersen

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#18 Svar postet d. 19-09-17 kl. 13:23. Emne: Violet koralsvamp?
Hej Martin

Belægget skal tørres. Det gør du bedst ved at lægge dem på et stykke køkkenrulle på en radiator, oliefyr eller lign. De skal vendes et par gange om dagen og ligge til de bliver knastørre. Når de er tørre så send dem bare til mig bare til mig (torbjørn borgen, Sensommervej 142, 8960 Silkeborg). Så skal jeg overlade dem til Thomas Læssøe eller Jens H. Petersen

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#19 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 13:40. Emne: Violet koralsvamp?
Hej Torbjørn

Det vil jeg gøre. Tak for hjælpen

mvh

Martin

Besvar | Kommentér

Side 2 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator