Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. november 2018

Nyt bridge kamera

Hejsa

Jeg søger gode råd og erfaringer med bridgekamera.

Jeg har det helt store spejlrefleks udstyr, men bruger for meget tid på at skifte linser. Fuglene er ofte væk når linsen er sat på kameraet...

Så jeg er på udkig efter et nyt kamera til fuglefotografering, et Bridgekamera med fast linse.

Jeg har set på Nikon p900 (står til lidt over 4000kr) som har en vild telezoom, men som har problemer med lys og en ret lille sensor. Der kommer en ny udgave p1000 som har en endnu bedre zoom men den har jeg kun læst om.

Ligeledes har jeg set på Sonys RX10 IV, som er noget dyrere, men som har bedre lys og sensor. Prisen er også derefter (over 12000kr).

Jeg er på udkig efter følgende: en god zoom, sensor og wifi og så selvfølgelig en pris der matcher kvaliteten. Og som sagt IKKE-spejlrefleks men et kompakt/bridge kamera.

God råd søges :-)

De senest indberettede arter i Naturbasen: