Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. december 2018

Valg af kamera og objektiver

Hej

Jeg ønsker lidt hjælp til køb af spejlreflekskamera, da jeg gerne vil tage bedre billeder men ikke har den store viden om udstyr og teknik.

Jeg har brug for at tage billeder på mellemlang afstand, f.eks. af landskaber, personer, husdyr mm. Derudover vil jeg også gerne tage gode fotos af fugle og vildt på langt hold. Jeg regner derfor med, at jeg har brug for to objektiver.

Mit budget skal helst holde sig under 15000 i alt for både kamerahus og objektiver.

Er der nogle som har nogle bud på kamera/objektiver, som opfylder mine krav?

Jeg regner med at jeg skal ind i en forretning og prøve lidt forskellige modeller, men det ville være rart at have nogle ideer om, hvad der kunne være relevant at se nærmere på.

Jeg har også kigget lidt på spejlløse kameraer, men har svært ved at finde information om hvorvidt egenskaberne hos denne type kamera kan dække mine behov. Er der nogle der har erfaring med det?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Sebastian


De senest indberettede arter i Naturbasen: