Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hanne Bertelsen
#10 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 17:34. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
Wow Charlotte og Ole medrivende fortælling.

Tak for den historie og skønne billeder.

Kommentér

Charlotte Svensson
#11 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 17:42. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
Sidder og drikker kaffe i køkkenet. I vinduskarmen står bla et par sukkulenter. Får øje på en lille grøn ting der bevæger sig på planten. På med briller og luppen frem. What, det kribler og krabler omkring potten. Små grønne larver, der æder løs af min potteplante. Kommer til at tænke over at der jo var kommet en voksen Haveugle ind, kort forinden. Den blev sluppet ud af vinduet, men har nået at lægge æg i planten. Det er første gang at jeg har fået husdyr indenfor på den måde.

- se linket HER

Særlige stunder/fund med og i naturen ! (Sidder og drikker kaffe i køkkenet. I vinduskarmen står bla et par sukkulenter. Får øje på en lille )
Foto: 25. august 2015
Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
Kommentér

Charlotte Svensson
#12 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 17:46. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
Går på stien ved Hovvig. En Citronsommerfugl flyver tæt forbi os, og lander lidt fremme. Sætter sig og går i gang med at lægge æg. Det er helt vildt. Hvad er chancen for at det sker ? Det kommer jeg nok ikke til at opleve igen, men en gang er også mere end heldigt.

Særlige stunder/fund med og i naturen ! (Går på stien ved Hovvig. En Citronsommerfugl flyver tæt forbi os, og lander lidt fremme. Sætter sig )
Foto: 22. april 2015
Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
Kommentér

Charlotte Svensson
#13 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 17:54. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
En aftentur på Hovvig. Har ikke taget kamera med. Ipaden ligger i rygsækken, som den plejer. Det larmer på en sjov måde ude i rabatten. To Stålorme er i gang med en vild kamp. De slår op og ned med kroppen og bider sig fast i hinanden. Får listet rygsækken af og går tættere på. De ser ikke mig, travlt optaget af kampen. Kan komme helt tæt på til foto, inden jeg går tilbage igen. Efter 5 min stopper de kampen og forsvinder. Det var en helt særlig oplevelse på en lun aften.

Særlige stunder/fund med og i naturen ! (En aftentur på Hovvig. Har ikke taget kamera med. Ipaden ligger i rygsækken, som den plejer. Det lar)
Foto: 19. maj 2016
Kommentér

Charlotte Svensson
#14 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 18:07. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
Sømplet drøner forbi os, hvert år omkring løvspring. Min drøm var at få et foto, men hvordan ? En stille tur i skoven med en mand på morfin, lige kommet hjem fra et længere ophold og på sygehus. Derfor ikke noget at slæbe på, kun et par små bøtter i lommen. Så ser vi lynet, flere gange. Manden bliver på stien, mens jeg løber på kryds og tværs mellem Bøgetræer og Annemoner. Ole råber, til højre, til venstre. Så lander den lidt fremme. Min gamle krop laver et TIGERSPRING af hidtil uset længde !

JEG FIK DEN, råbet runger skoven rundt. Stolt kan jeg fremvise dyret. Hjemme på 5 min. Og så bliver der taget foto. Efter 20 min, flyver den mod skoven igen. Må indrømme jeg var lidt stolt over min egen bedrift, og glad for mandens foto.

Særlige stunder/fund med og i naturen ! (Sømplet drøner forbi os, hvert år omkring løvspring. Min drøm var at få et foto, men hvordan ? En st)
Foto: 8. maj 2017
Kommentér

Elisabeth Siegel
#15 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 18:14. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
Vanvittigt flot tråd, Charlotte. Wow!

Vh Elisabeth

Kommentér

Anne Messmann
#16 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 18:17. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
- jeg hepper med. Tak Charlotte & Ole

Kommentér

Charlotte Svensson
#17 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 18:19. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
En gang Løvfrø i 2011. Har ledt og ledt siden på Rørvighalvøen.

Udsigt til week-end, men lørdag står der kursus på. Mødepligt og lukket inde i Vig-hallen, uden daglys. Siger til mig selv og min bedre halvdel, at søndag VIL jeg på lang tur, og gerne møde Løvfrøen igen. Min tålmodige mand kigger det bedste han har lært ! Han går systematisk til værks, og ser på hver et busk og hvert et blad. Jeg tripper lidt frem og tilbage, kigger oppe og nede, tæt på og langt væk. Efter lang bliver vi enige om at gå rundt om Slettemose. Går 10 meter frem, og så får manden øje på dyret !

To stk, yes yes. Glemmer alt om halv week-end og andre dårligdomme.

Ringer til en naturven, så han og hustru også kan nyde synet. Hjemme igen smager kaffen ekstra godt den dag.

Særlige stunder/fund med og i naturen ! (En gang Løvfrø i 2011. Har ledt og ledt siden på Rørvighalvøen.
Udsigt til week-end, men lørdag stå)
Foto: 2. september 2018
Kommentér

Charlotte Svensson
#18 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 18:24. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
Slutter med hvid Nøkkerose i knop d.11. november 2018. Det var helt uvirkeligt at se de visne bøgeblade ligge omkring de hvide knopper i søen i Kongsøreskov. Det tror jeg aldrig jeg kommer til at opleve igen. Til gengæld glæder jeg mig til nye vilde oplevelser derude.

Tak til Hanne, for at læse med.

Særlige stunder/fund med og i naturen ! (Slutter med hvid Nøkkerose i knop d.11. november 2018. Det var helt uvirkeligt at se de visne bøgebl)
Charlotte Svensson har vedhæftet dette billede
Kommentér

Charlotte Svensson
#19 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 18:29. Emne: Særlige stunder/fund med og i naturen !
Mange tak Elisabeth og Anne.

Vh. Charlotte.

Kommentér

Side 2 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator