Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#10 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 09:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
# 6 John - velkommen til.
Angående dit spørgsmål kan jeg fortælle, at jeg har en masse selvsåede Sommerfuglebuske i min have - de spirer overalt.
Her et lille udsnit af dem med 3 forskellige farver.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Sebastian Bruun
|
#11 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 09:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Selvsået sommerfuglebusk har vi såmænd i vores have. Og en kulør vi ikke har i forvejen og naboen ej heller, så den må være fuglebragt fra et-eller-andet sted.
Vores erfaring er i øvrigt, at beskæring eller ej kun har mikroskopisk indflydelse på blomstringen. Så vi beskærer udelukkende ud fra buskens størrelse uden hensyntagen til regler og forskrifter.
Humlebier og sommerfugle er ligeglade 
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#12 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 09:55. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En flot flyvende start for den nye tråd! Men den lander jo igen. Slanger ses ikke så ofte; ørne heller ikke.
Min start er også lidt flyvende. Det er blevet høsttid, også på kommunale arealer.
 Foto: Flyvehavre og spergel Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Jørgen Stefansen
|
#13 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 10:01. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hej John
Hjemvendt fra Frankrig kan jeg melde, at den flere steder nærmest er blevet invasiv - om man kan lide planten eller ej.
Mvh JS
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#14 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 10:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Kommunen har anlagt 3 km nu cykelsti mellem Vostrup og Hemmet. Entreprenøren har brugt den lokale landbrugsjord til rabatterne. Der er ikke sået græs, så der kommer de stedlige ukrudtsarter, både ventede og uventede.
Det er en af de få planter, som er forbudt ved lov. (ikke hestens morgenmad til venstre).
 Foto: Flyvehavre og havre Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#15 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 10:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godt at se dig, Jørgen -velkommen til
 Foto: Admiral fra Fjerritslev Klik på billedet for original størrelse (761 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#16 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 10:12. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mens jeg lugede flyvehavre, var der meget andet at betragte. Denne er et nyere markukrudt, uden dansk navn i min Rostrup fra 1974.
 Foto: Småblomstret Gulurt, Amsinckia micrantha
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#17 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 10:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Omtrent afblomstret på dette tidspunkt. En 75 cm høj stivgrenet bred plante, hvor den får rigelig plads.
 Foto: Småblomstret Gulurt, Amsinckia micrantha Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#18 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 10:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Lige et billede mere.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Jens Christian Schou
|
#19 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 10:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#1 Det er knageme et suverænt foto Morten. Jeg overvejede meget at køre efter Slangeørnen, men børnepasning kom i vejen.
 Foto: Dagpåfugleøje Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
|
Kommentér
|
|