Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels K. Mortensen
#10 Kommentar postet d. 18-10-19 kl. 18:34. Emne: Grå svampe :-)
Den går ikke Arne! Der er adskillige munkehatte der ligner, uden at de nødvendigvis er i artskomplekset omkring Almindelig munkehat. Almindelig munkehat kan derfor være en direkte forkert bestemmelse!

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#11 Kommentar postet d. 18-10-19 kl. 18:42. Emne: Grå svampe :-)
Ikke nogen der findes i Nordeuropas svampe (Læssøe&Petersen), der er den største og nyeste danskspogede Funga. Mange Munkehatte JA, men ingen der blot overfladisk ligner denne. OG jeg gentager: Spørgeren er ikke interesseret i den slags petitesser, ihvertfald har hun ikke udtrykt ønske om et SÅ videnskabeligt korrekt svar.

Husk: Der er masser af spørgere, der blot er interesseret i svampe på et ganske jævnt og almindeligt niveau. Jeg har også fortalt i mit svar at det IKKE er 100% korrekt og at det kræver mikroskopi at få et mere nøjagtigt og præcis svar. Jeg kalder det God service.

Besvar | Kommentér

Thomas Eske Holm

Svaraktivitet:

(2)
#12 Svar postet d. 18-10-19 kl. 18:43. Emne: Grå svampe :-)
Husk at holde den gode tone jf. reglerne her: - se linket HER

Formålet med forummet er primært at få hjælp til artsbestemmelse af observationer af dyr, planter eller svampe, til indberetning i Naturbasen. Derfor er det selvfølgelig vigtigt, at man uden mikroskopi indberetter den til Naturbasen som en ubestemt Munkehat, som både Jette, Arne og Per skriver.

Hilsen Thomas

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#13 Kommentar postet d. 18-10-19 kl. 18:49. Emne: Grå svampe :-)
Læs også proceduren om indberetning af bla svampe her på F&N

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Janne Elisa Skak
#14 Kommentar postet d. 18-10-19 kl. 20:19. Emne: Grå svampe :-)
Mange 1000 tak for jeres svar / Måske det forkerte forum at spørge i når det bare er almindelig interesse !

Venligst Janne Elisa.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#15 Kommentar postet d. 18-10-19 kl. 20:23. Emne: Grå svampe :-)
Nej, det er helt OK. Det er OS der skal blive enige om hvad vi må og skal, hvorfor og hvorfor ikke. Det er i hvertfald ikke dit problem Kom du blot frisk igen

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator