Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Arne Jakobsen
#10 Kommentar postet d. 09-11-19 kl. 07:06. Emne: Rank Koralsvamp?
Nej Torbjørn. Karakteristisk er at den gror på Løvtræs-ved, Løvtræs-flis eller Løvtræs-høvlspåner. Sådan beskriver Thomas Læssøe det i Nordeuropas svampe. Og som jeg har skrevet er såvel Løvtræs-flis som Løvtræs-høvlspåner alm. brugt i havebruget for at lave et surbundsbed i hvilket Rhododendron kan leve og have det godt.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#11 Kommentar postet d. 09-11-19 kl. 07:18. Emne: Rank Koralsvamp?
I øvrigt synes jeg at det er underligt at du ikke spørger om lugt og farveændring ved såring. Hvis du var klar over disse ting, burde du vel have spurgt? I stedet siger du blot, at du ikke ved nok om emnet og fortæller spørgeren at han skal henvende sig direkte på Svampeatlas. Jeg troede at det normale var, at man ikke kommenterede noget, som man ikke vidste noget om, og så overlod til andre at besvare. Hjælpen fra Forum til Atlas er jo ikke stor, hvis vi bare giver op og henviser spørgere til Atlas... Eller hvad?

Bliv nu ikke sur eller vred Torjørn, det er stadig kun en meningsudveksling og jeg overholder 100% pæn tale.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#12 Svar postet d. 09-11-19 kl. 07:35. Emne: Rank Koralsvamp?
I dette tilfælde svarede jeg i stedet for at kommentere fordi jeg vurderede at andre ikke ville kunne komme det nærmere; begrundet i at jeg faktisk har set meget til begge grupper; men selvfølgelig burde jeg have spurgt til lugt, smag og kødreaktion. Lagde du mærke til at svaret var givet og accepteret? - Arne, stop nu din nedladende og bedrevidende facon - tak!

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#13 Kommentar postet d. 09-11-19 kl. 07:53. Emne: Rank Koralsvamp?
Torbjørn: Jeg er ked af, at du betragter mine kommentarer som nedladende, det er de altså ikke. Bedrevidende? Heller ikke! De er hvad de er:; kommentarer i et Forum. Hvis ikke der er plads til meningsudveksling i netop et Forum, hvor så? At dit svar i denne tråd blev accepteret, hænger jo nok i nogen grad sammen med din status. Ingen, heller ikke de andre i Top-10 over accepterede svar vover at mene noget andet end dig. Jeg har også meget stor respekt for din viden og erfaring og leger ikke med den. Men aldrig så stor respekt må findes, at man ikke vover at stille spørgsmål. Det er en af de vigtigste læreregler i enhver form for demokrati. Og let så numsen Hr. Stramrøv og giv mig et stort smil

Besvar | Kommentér

Ulf Bjerre
#14 Kommentar postet d. 09-11-19 kl. 09:17. Emne: Rank Koralsvamp?
Hej Arne.

Mange tak for din besvarelse/kommentar.

Jeg har forsøgt om jeg kunne konstatere nogen lugt - desværre ingen.

Så har jeg såret den - men ingen farveændringer.

Jeg har vedlagt et par billeder som er taget i studie - om det evt. kun hjælpe noget.

Rank Koralsvamp? (Hej Arne.
Mange tak for din besvarelse/kommentar.
Jeg har forsøgt om jeg kunne konstatere nogen lu)
Ulf Bjerre har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Ulf Bjerre
#15 Kommentar postet d. 09-11-19 kl. 09:18. Emne: Rank Koralsvamp?
2

Rank Koralsvamp? (2)
Ulf Bjerre har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#16 Svar postet d. 09-11-19 kl. 09:47. Emne: Rank Koralsvamp?
Hej igen Ulf. Fine studie-billeder Dem vil Svampe-Atlas blive rigtigt glade for. Mit svar/kommentar var blot en mulighed, men når du ikke finder hverken lugt eller farveændring, er det helt sikkert ikke Rank koralsvamp. Jeg kan så heller finde nogen anden art af Koralsvamp, det kunne være. Og så kunne det være en af de grenede køllesvampe som Torbjørn foreslår. Så vi er tilbage ved at du må rapportere dem ind på Svampeatlas med opl. og billeder. Vær sød at vende tilbage når du får den helt rigtige artsbestemmelse hvis nogen. Det vil vi glæde os til. Haw en fortsat god weekend. Hilsen Arne

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ulf Bjerre
#17 Kommentar postet d. 09-11-19 kl. 09:55. Emne: Rank Koralsvamp?
Hej Arne.

Mange tak for din tilbagemelding.

Jeg har forsøgt mig med svampe-atlas - men den kan jeg ikke finde ud af - se sagen ender her.

Vh/Ulf

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#18 Kommentar postet d. 09-11-19 kl. 10:06. Emne: Rank Koralsvamp?
Måske vi skulle formå Svampeforeningen til at lave et par kurser i anvendelse af Svampeatlas for alle os over 60-årige med mange tommelfingre og små hjerner

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#19 Svar postet d. 09-11-19 kl. 10:10. Emne: Rank Koralsvamp?
Hej Ulf, hvis du sender mig fotografierne skal jeg nok lægge dem ind på atlas, du er også velkommen til at sende mig det tørrede materiale, så jeg kan mikroskopere mig frem Torbjørn (Torbjørn Borgen, Sensommervej 142, 8600 Silkeborg, mailkontakt via min profil på f&n

Besvar | Kommentér

Side 2 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator