Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Søgaard Hansen
#10 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 08:07. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Her et oversidefoto af nålene.

Nogle bud på dette eksotiske nåletræ? (Her et oversidefoto af nålene.)
Jens Søgaard Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 586)
Besvar | Kommentér

Jens Søgaard Hansen
#11 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 08:08. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Og her et undersidefoto af nålene.

Nogle bud på dette eksotiske nåletræ? (Og her et undersidefoto af nålene.)
Klik på billedet for original størrelse (758 x 600)
Besvar | Kommentér

Jens Søgaard Hansen
#12 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 08:09. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Tværsnit.

Nogle bud på dette eksotiske nåletræ? (Tværsnit.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 510)
Besvar | Kommentér

Jens Søgaard Hansen
#13 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 08:10. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Og der var ikke nogen deciderede knopper på planten.

Nogle bud på dette eksotiske nåletræ? (Og der var ikke nogen deciderede knopper på planten.)
Besvar | Kommentér

Jens Søgaard Hansen
#14 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 08:14. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Nærfoto af en af grenene.

Nogle bud på dette eksotiske nåletræ? (Nærfoto af en af grenene.)
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 1152)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#15 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 16:51. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Hm....ja, det må altså være noget andet da den tydeligvis har krogbørster på rand af nålene. Jeg fandt lige et bille af et Douglasgran-årsskud - utandet rand: - se linket HER

Er der nogen, der kendes en slægt i Pinopsida med tandede nåle?

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#16 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 17:14. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
- jeg kan da ikke lade være med at tænke noget i retning af meget ungt selvsået cedertræ, der endnu ikke har været plantet om, - ceder er da i hvert fald stedsegrøn, og har sin helt egen duft, - men om nålene har takker ved jeg sørme ikke.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#17 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 17:20. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Jeg synes det ligner et lille Pinjetræ

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#18 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 17:33. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Det er en god begrundelse for, at den eksotiske nålebusk i trådstarten ikke er nogen Lærk, når den har nåle nu om vinteren.

Så kunne den måske være en selvsået Ceder. Det kan man vist ikke have i Danmark?

Her er et billede af en frisk Ceder-kvist. Desværre kan jeg ikke få billedet skarpt nok til at vise, at den ikke har små tænder på kanten af nålene. Men det har den ikke!

De tænder kan man heller ikke se på de få billeder af lærke-nåle, som findes her i Galleriet. Heller ikke på mit eget: - se linket HER

Men jeg husker det som om, at Lærk godt kan have de små tænder på nåleranden - om sommeren?

Har nogen herværende trådkikker nyplantede lærketræer i nærheden, så man kan se, om de skulle have overvintrende nåle - som en undtagelse? Og om nålene på Lærk kan have små tænder?

hilsen fra Henry

Nogle bud på dette eksotiske nåletræ? (Det er en god begrundelse for, at den eksotiske nålebusk i trådstarten ikke er nogen Lærk, når den h)
Foto: Den "blånålede" form af Himalaya-Ceder
Besvar | Kommentér

Jens Søgaard Hansen
#19 Kommentar postet d. 07-01-20 kl. 17:44. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Det ligner da ret godt en ung pinje (Pinus pinea), som Eva foreslår eller?

- se linket HER

Og udsnit tæt på af nålene:

- se linket HER

/Jens

Besvar | Kommentér

Side 2 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator