Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

31. maj 2009

Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??

Jeg vil indlede med at undskylde den meget dårlige billededok. og så vil jeg forsøge at beskrive optagelses-situationen. I går lørdag eftermiddag var jeg taget ud i rørskoven i Jægersø, ved Ishøj Str. for at filme en rørhøg M som jeg har obs. flere gange fra østsiden. Fuglen er set four. lavt over rørskoven i den vestlige ende ved gangbroen. Jeg fandt et godt sted mod vest med frit view til alle sider og havde medbragt fotostativ, telescop, kikkert og kamera. Den formøse rørhøg holdt desværre siesta den dag. Det var "pakkesammentid" på et tidspunkt hvor telescop. er på stativ, kikkerten om halsen og kamera på jorden da der pludselig kommer en fugl med en meget langt hale ind fra vest mod øst i flugt. Jeg griber kameraet på jorden og skyder mod den 3 gange.


Foto: Finn Siewertsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: