Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ditte Nan Hansen
#10 Kommentar postet d. 13-09-09 kl. 15:30. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder

Tak for det Torbjørn. Så må vi se. Mønsteret er altså heller ikke ret tydeligt, så jeg bliver da også i tvivl om det overhovedet er der.

Mvh Ditte

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#11 Kommentar postet d. 13-09-09 kl. 18:04. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder
Det bliver da spændende at se hvor den ender.

Melder du tilbage Ditte?

Besvar | Kommentér

Ditte Nan Hansen
#12 Kommentar postet d. 13-09-09 kl. 18:32. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder
Hej Tom.

Ja, det bliver spændende. I skal nok få en melding i denne tråd, når der er nyt.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#13 Svar postet d. 14-09-09 kl. 14:45. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder
Hej Ditte

Her er hvad Thomas skrev:

Det må være L. nigrescens da de andre mørke arter har meget kortere og ikke så tydeligt konvergerende pigge, der heller ikke efterlader et mønster.

På den baggrund kan jeg kun acceptere fundet og iøvrigt beklage at jeg bragte tvivl.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ditte Nan Hansen
#14 Kommentar postet d. 14-09-09 kl. 15:36. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder

Hej Torbjørn, Jette og Tom.

Så blev den kanoniseret: L. nigrescens

Torbjørn, det er helt i orden - jeg synes, det her viser, at kvalitetssikringen fungerer. Der skal ikke være tvivl.

Observationen mangler lige at få en godkendelse. Under kvalitetssikring står der stadig "mangler bedømmelse"?

Mange hilsner

Ditte

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#15 Kommentar postet d. 14-09-09 kl. 17:20. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder

Torbjørns tvivl kommer os alle til gode

Forøvrigt har jeg selv en, inde til validering på Svampeatlas,-de bliver ikke uden videre accepteret.

-Fint,du fik sat navn på,Ditte.

Mvh Jette

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#16 Kommentar postet d. 14-09-09 kl. 17:28. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder
Herligt - bare man kunne få samme klarhed i resten af livets spørgsmål

VH

Tom

Besvar | Kommentér

Ditte Nan Hansen
#17 Kommentar postet d. 18-09-09 kl. 21:12. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder

Jeg kan da for resten stadig være i tvivl, da jeg ingen tidligere erfaring har med de pindsvinelignende

Men opdagede lige, at jeg har et bedre foto fra samme dag af et andet modent eksemplar. Hvis det rundagtige mønster er den afgørende karakter, så er det pænt tydeligt her.

Pindsvine-støvbold? 2 billeder (
#16 :-) 
Jeg kan da for resten stadig være i tvivl, da jeg ingen tidligere erfaring har med de pi)
Ditte Nan Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#18 Svar postet d. 18-09-09 kl. 21:20. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder
Det er et flot pædagogisk eksemplar Ditte - hvad med at putte billedserien umoden-halvmoden-helmoden i galleriet!

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ditte Nan Hansen
#19 Kommentar postet d. 18-09-09 kl. 21:31. Emne: Pindsvine-støvbold? 2 billeder

#18 Ja, det ser jeg nu jeg ved ikke hvorfor den lige blev overset i første omgang. Jeg laver en billedserie

Vh Ditte

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator