Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Hansen
#10 Kommentar postet d. 12-03-10 kl. 00:10. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Niels

Med det budget der nævnes, er det ligegyldigt om det er Canon, Nikon, Sony o.s.v. der vælges.

Jeg er sgu nok klar over, at et Canon EOS 1 Ds mark "etellerandet" er bedre end et EOS 1000D

Men der er så også forskel på 53000 og 2600

M.h.t. om 300 mm er nok til fugle...så synes jeg ikke, at et resultat som billedet her, hvor pipsen befinder sig 3 meter væk fra linsen er særligt overbevisende

Man er i hvert fald ikke i tvivl om, at man skal kunne komme MEGET tæt på motivet:

hvilke kamera skal jeg vælge (Niels

Med det budget der nævnes, er det ligegyldigt om det er Canon, Nikon, Sony o.s.v. der vælge)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 467)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#11 Kommentar postet d. 12-03-10 kl. 00:16. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Til sammenligning, samme afstand til motivet som billedet i det foregående indlæg, men taget med et kompaktkamera med 20 x zoom (svarende til 560mm brændvidde)

hvilke kamera skal jeg vælge (Til sammenligning, samme afstand til motivet som billedet i det foregående indlæg, men taget med et )
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 525)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1)
#12 Svar postet d. 12-03-10 kl. 09:55. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Eva, det er selvfølgelig rigitgt, at jo større linse, jo større en prcentdel af billedfladen fylder en given genstand på på en given afstand. Min pointe er bare, at med 300mm f.eks så kan du få et skarpt billede håndholdt, og det kan du så croppe / forstørre med et godt reslutat ( det er faktisk det der er sket på sidste billede bare endnu kraftigere end nødvendigt med en 300mm). Et rystet billede er næsten umuligt at få noget godt ud af. Hvis du sammenligner 300 og 500 så kan den 40 % formindskelse du kan give 500mm billedet og stadig have samme motivstørrelse som 300mm''ern ikke kompensere for rystelserne.

Og så kan da komme rigtig tæt på rødhalse

Besvar | Kommentér

Yvonne Engmann
#13 Kommentar postet d. 29-03-10 kl. 13:27. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
hej igen

Nu har jeg købt et kamera Olympus SP-800uz

Jeg glæder mig til at komme igang med at lære det, og så er det næste jeg skal købe et stativ, men det kommer med tiden.

- se linket HER

Tak for jeres hjælp.

Hilsen Yvonne

Besvar | Kommentér

Yvonne Engmann
#14 Kommentar postet d. 29-03-10 kl. 13:33. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Hej igen

Nu har jeg købt et kamera , det blev Olympus SP-800UZ

- se linket HER

Det er ikke så stort, det er et jeg kan håndtere, Nu skal jeg så bare lære det at kende og med tiden skal jeg købe et stativ til det.

Tak for jeres hjælp.

Og jeg er så GLAD

Hilsen Yvonne

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator