Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#10 Svar postet d. 12-10-10 kl. 09:08. Emne: Hvilken rød svamp?
Den kan ikke bestemmes, udfra farverne hælder jeg mest til Stor Giftskørhat eller Bleg ditto, skørhatte kan ikke bestemmes uden lamelfarve (helst sporestøv) lugt og smag som minimum. Afblegnende Skørhat er en art jeg kender temmelig godt, den er det i hverftald ikke. Den har blege orange til rødlige pastelfarver, lyst okker lameller grånende kød og mild smag, og er en ret sjælden svamp på sandet morbund under gran og fyr. Den er mest almindelig i vore kystnåleskove, således i Dueodde hvor jeg lige har set den.

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#11 Kommentar postet d. 12-10-10 kl. 12:05. Emne: Hvilken rød svamp?
Falmende Skørhat? Stor Gift-Skørhat har mere klare røde farver.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#12 Svar postet d. 12-10-10 kl. 12:44. Emne: Hvilken rød svamp?
Jeg synes ikke det ligner Falmende Skørhat, men det grundliggende for mig er at det er formålsløst at bestemme en svamp i en svær gruppe på sparsomt dokumenteret baggrund!

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#13 Kommentar postet d. 12-10-10 kl. 13:01. Emne: Hvilken rød svamp?
Den er også forblevet Skørhat sp. hjemme på min PC.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator