Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Svampedyr og slimsvampe -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Maarbjerg
#10 postet d. 15-11-06 kl. 18:32. Emne: Hvilket svampedyr?
Hej Ole. Ja, vi har Leocarpus i Danmark. Den har oven i købet et dansk navn: Poleret glatfrø - den har som moden en hård, glat overflade.

Og så lykkedes det faktisk at finde det, som efterlyses, en dansk svampedyrhjemmeside, lavet af Henrik Gøtzshe.

- se linket HER

Vh Jens

Kommentér

Michael Filtenborg
#11 postet d. 15-11-06 kl. 18:34. Emne: Hvilket svampedyr?
Mange tak for det Jens, den er lagt under mine fortrukne.

Kommentér

Jens Maarbjerg
#12 postet d. 15-11-06 kl. 18:39. Emne: Hvilket svampedyr?
Ved nærmere eftersyn ser det ud til, at Henriks nøgler er på engelsk, men det er det nærmeste, jeg kan komme.

Vh Jens

Kommentér

Henning Christiansen
#13 postet d. 15-11-06 kl. 19:28. Emne: Hvilket svampedyr?
Tak til jer alle for bestemmelse, links m.m. Skønt med noget respons. Lige for en sikkerheds skyld så var arten da Badhamia utricularis, ikke? Jeg fik en stribe billeder af den og: - Ja, jeg vendte træstumpen på hovedet for at få fotograferet svampedyrene Jeg lægger den ind i galleriet, når jeg har fået lavet et lidt bedre billede; 100KB giver plads til lidt mere.

Hilsen Henning

Kommentér

Jens Maarbjerg
#14 postet d. 15-11-06 kl. 21:17. Emne: Hvilket svampedyr?
Ja, man ved aldrig, hvad der sker, når man sender billeder ind. Den er god nok: Badhamia utricularis. Vh Jens

Kommentér

Margaretha Liebmann
#15 postet d. 15-11-06 kl. 21:21. Emne: Hvilket svampedyr?
Michael, du oversætter da bare nøglerne til dansk, du overkommer jo i forvejen så meget, at lidt til eller fra ikke gør noget, vel .

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#16 postet d. 16-11-06 kl. 00:17. Emne: Hvilket svampedyr?
Hej Jens

Kan jeg gå ud fra, at denne svamp er startet sådan her?

Med andre ord: Er det den samme jeg har fundet 13-11-06 på et stykke gammelt løvtræ (stykke af stammen, som var savet af)?

Venlig hilsen Anni

Hvilket svampedyr? (Hej Jens

Kan jeg gå ud fra, at denne svamp er startet sådan her?
Med andre ord: Er det den samme)
Foto: Anni Lene Nielsen
Kommentér

Jens Maarbjerg
#17 postet d. 16-11-06 kl. 08:39. Emne: Hvilket svampedyr?
Jeg kan ikke sætte navn på dit plasmodium. I det stadium er der for mange, der ligner hinanden. Måske kan du vende tilbage og se, hvordan den har udviklet sig? Vh Jens

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#18 postet d. 16-11-06 kl. 19:04. Emne: Hvilket svampedyr?
Hej Jens

Tak skal du have. Det var jo ikke til at vide, om der var mere end én gul

Jeg har taget et billede igen i dag, men den ligner stadig udslåede æggeblommer med hinde omkring.

Kan du fortælle mig, hvor længe den er der, og hvor hurtigt den udvikler sig?

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Margaretha Liebmann
#19 postet d. 16-11-06 kl. 19:23. Emne: Hvilket svampedyr?
Det ligner nu mest Almindelig tåresvamp (Dacromyces staillatus), der er at se overalt nu på barkløst, fugtugt træ.

Kommentér

Side 2 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator