Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1209)
#10 Svar postet d. 29-06-11 kl. 23:08. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
En sivsanger. Det billede er noget sløret, derfor er den svage stribnig på ryggen stort set væk, men mønstret med den mørke stribe over en lys over øjet et ret tydelig

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#11 Kommentar postet d. 29-06-11 kl. 23:19. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Næppe sivsangeren - det er nok noget siv i forgrunden, der snyder. Vedhæfter lige et andet foto af samme individ, hvoraf ses, at det lyse øjenbryn ikke er der.

Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad (Næppe sivsangeren - det er nok noget siv i forgrunden, der snyder. Vedhæfter lige et andet foto af s)
Søren G. Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1209)
#12 Svar postet d. 29-06-11 kl. 23:29. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Dit andet billede bekræfter kun min antagelse.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6211)
#13 Svar postet d. 29-06-11 kl. 23:29. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Søren, det er en voksen Rørsanger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#14 Kommentar postet d. 29-06-11 kl. 23:31. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Tak skal I have

Nu skal jeg lade jer få ro .... for i dag

Dejligt for en novice at kunne trække på jer.

Vh Søren

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen
#15 Kommentar postet d. 30-06-11 kl. 06:46. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Hmm,- sku'' det virkelig være siv eller skygger, der giver den de mørke striber? Kan godt se, at ser meget mat og ensfarvet ud på ryg og vinger, men, men billedet..

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#16 Kommentar postet d. 30-06-11 kl. 21:31. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
OK, jeg opfattede Peters melding som "luk diskussionen" - men det skete ikke, og fint nok for mig.

Min mening med siv, der forstyrrer, var mest rettet mod det tilsyneladende tydelige øjenbryn på første foto - det ses jo ikke på foto 2, hvor øjet ses direkte. Antydningen af stiber/skygger ... tja ... den forholdt jeg mig ikke til. Kan følge tanken/synet med let stribning, men sammenholdt med ældre foto af sivsanger (i egen samling) er konstrasten så stor, at jeg selv havde udelukket den.

OK for mig at "lukke" her. Min største tvivl fra start gik på rør-/kærsanger, hvis det ikke var noget helt andet, som jeg ikke var i nærheden af at tænke.

Vh

Søren

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen
#17 Kommentar postet d. 30-06-11 kl. 21:46. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Der er stadig en tydelig mørk stribning af issen på dit sidste billede - den kan være skygger. Om det er rør eller kær, det skal der som regel en lydfil til at afgøre ,-)

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2535)
#18 Svar postet d. 01-07-11 kl. 08:01. Emne: Ups - min overskrift er lige brugt, så: Dette er IKKE en tornsanger, hvad
Jeg ser det samme som Niels. Men ved nærmere eftersyn også fine mørke striber på brystet, som netop ung Sivsanger har. Så...?

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator