Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#10 Svar postet d. 02-10-11 kl. 17:06. Emne: voksgul vokshat?
det husker jeg ikke på fående stod (har dog lister liggende), men har også kun været der et par gange (bakken med Jensens Vokshat el. en lignende art ligger et stykke vistnok nord for området med monumentet, men så vidt jeg husker på nogle af dine karplantefund kender du også denne udmærkede skrænt)

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#11 Kommentar postet d. 02-10-11 kl. 17:36. Emne: voksgul vokshat?
Den skrænt tror jeg ikke jeg kender. Kan du huske noget af hvad der stod der? Jeg har aldrig mødte Jensen, men synes jeg har været meget rundt i området, og kun fundet sjove svampe meget nær monumenterne og trappen

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#12 Kommentar postet d. 03-10-11 kl. 12:32. Emne: voksgul vokshat?
det er vist fx Rødmende Vokshat ("Jensens fætter") , der er på skrænten, hvor jeg har været i det mindste både med Jan (Vesterholt) og Bent (VP, DBF-ekskursion i maj for få år siden)

for at det ikke ender i hypoteser det hele, skal jeg forsøge at finde artsliste og konsultere et kort ved lejlighed (men der kan helt sikkert findes mere ved flere besøg)

skrænten bør nu ikke være svær at finde, idet den ligger tæt på selve Skamlingsbanken (muligvis kun adskilt fra denne af et levende hegn)

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#13 Kommentar postet d. 03-10-11 kl. 12:50. Emne: voksgul vokshat?
ok, så er jeg med. Så må det være på operapladsen med det lille tempel. Der har jeg ikke gået endnu her i efteråret. Der går får og skrænten er stejl og jeg er nyopereret, men der skal jo også være noget at glæde sig til

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator