Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

lars krogh
#10 Kommentar postet d. 02-11-12 kl. 10:51. Emne: Er det middelhavssølvmåge 1K?
Hej Jonna . Det er en mørk 1k kaspisk måge (larus cachinnans). den har lyse undervinger , hvidt hoved som mangler den sorte ansigt maske hvilket en middelhavs har .Den har efterhånden været stationær i havnen i lang tid - se linket HER

Besvar | Kommentér

Jonna Nielsen
#11 Kommentar postet d. 02-11-12 kl. 18:06. Emne: Er det middelhavssølvmåge 1K?
Hej alle sammen

takket være Lars, er navnet på fuglen fundet, dette er en kaspisk måge, det undrede mig også, at den ikke var blevet observeret før, hvis det var en middelhavssølvmåge. Nu har jeg bare samme problem med mågerne i Bøgeskoven havn, jeg tror der er en kaspisk måge; men Lars har set en middelhavsølvmåge der.

Besvar | Kommentér

Gerald Boisen

Svaraktivitet:

(266)
#12 Svar postet d. 03-11-12 kl. 01:10. Emne: Er det middelhavssølvmåge 1K?
Til kommentar #10:

Man slår sig på hovedet, og siger: Ja, selvfølgelig!

Besvar | Kommentér

Jonna Nielsen
#13 Kommentar postet d. 03-11-12 kl. 10:25. Emne: Er det middelhavssølvmåge 1K?
Hej alle

Jeg så 3 ting på mågen, der forvirrede mig i artsbestemmelsen. Jeg så et rundt hovede med perleøje. Jeg så friske farver i dragten, hvor en 1K kaspisk måge er støvet, slidt cowboybrun. Jeg så lige lyse kanter med rent brun imellem bagpå.

Men jeg så også lange, samlede, lyserøde ben, jeg så hængerøv og jeg så fjeldvågeagtig hale med lige bred mørk kant hele vejen rundt.

Besvar | Kommentér

Jonna Nielsen
#14 Kommentar postet d. 03-11-12 kl. 10:32. Emne: Er det middelhavssølvmåge 1K?
undskyld, jeg glemte at nævne begrundelsen for, at jeg troede, det var en middelhavssølvmåge.

Næbformen har sådan et lille hak nedenunder, som jeg ikke har set på kaspisk måge.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator