Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frank Christensen

Svaraktivitet:

(4)
#10 Svar postet d. 02-01-13 kl. 13:42. Emne: Sort Fasan ?
Forresten er den Japanske grøn fasan jo kendt og elsket for dens evne til at varsle kommende jordskælv.

Iøvrigt "skogrer" den Japanske fasan ikke som vor mere alm jagtfasaner, den mere "miaver" - lidt lige som påfugl (når den da endelig siger noget) Har haft dem som prydfugle.

Besvar | Kommentér

Anne Marie Nagy

Svaraktivitet:

(1)
#11 Svar postet d. 10-02-13 kl. 10:25. Emne: Sort Fasan ?
De sidste par uger (uge 5+6 2013) har vi også haft dagligt besøg af en ''sort'' fasan her i vores villahave i Vanløse, tæt på Damhusengen. Den bruger en stor del af haven (naturhave med gode skjulesteder), og her til formiddag går den omkring i nærheden af terrassen. Trods besøg af mange forskellige fugle i haven har vi ikke tidligere mødt den her.

Sort Fasan ? (De sidste par uger (uge 5+6 2013) har vi også haft dagligt besøg af en
Foto: Sort fasan mellem krukkerne
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Helle Jeppesen
#12 Kommentar postet d. 10-02-13 kl. 11:49. Emne: Sort Fasan ?
Den er vildt flot.

Besvar | Kommentér

Rie Jensen
#13 Kommentar postet d. 10-02-13 kl. 18:25. Emne: Sort Fasan ?
Tak Anne Marie

Jeg synes, at det er en skøn afveksling i Vanløses fugleliv. Men jeg har stadig ikke forstået, hvorfor vi pludselig har Fasan(er) i Vanløse ?????

Iøvrigt stod jeg og talte med min genbo ude på Ferringvej i mandags d. 4/2. Pludselig kom den traditionelle Han-Fasan gående på det modsatte fortov. Den spankulerede roligt afsted og gik ind i min nabos have med den største selvfølgelighed. Et sjovt syn.

Kh Rie

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator