Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. december 2012

Live ustream fra mit fodrebrædt

Hej fuglevenner,

Jeg har en live ustream kanal, som er tilgængelig for alle på internettet der viser det sted hvor jeg fodrer havefugle hele vinteren.

Jeg regner med at holde kanalen åben i dagtimerne indtil slutningen af februar. Hvis der stadig er frost, bliver det lidt længere.

Det er optaget fra krydset imellem Virumgade og Virum Stationsvej. 2830 Virum. Det burde være præcist nok til at det kan bruges til fuglestatistik, hvis der kommer en interessant observation.

Sidste vinter havde jeg "munk" i haven( se videoklip fra sidste år), som ellers er sjælden i DK om vinteren, men jeg kan ikke garantere at de kommer tilbage.

Andre fugle som kan ses mest er: Gråspurv, Skovspurv, Blåmejse, Rødhals. Jeg har dog også set Solsort, en Stor Flagspætte(tror jeg).

Jeg fodrer med "Rå Macipan"(Netto) og vildtfugleblanding. Senere vil jeg støbe nogle fuglekugler med diverse nødder og frø i palmin.

Hvis ene eller anden får lyst til at lave statistik over fuglene i min have, kan man bare kikke forbi og hygge sig med en kop kaffe. :-)

www.ustream.tv...alodk-21

Mvh.

Anders

De senest indberettede arter i Naturbasen: