Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dorte Jordand
#10 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 19:44. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
ja birkeporesvamp har jeg helt accepteret som svar på billede 2 - men synes det er sjovt med sneboldene

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#11 Svar postet d. 12-01-13 kl. 19:51. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Dorte prøv meget gerne at holde øje med den næste år helt fra begyndelsen af, det kunne være lærerrigt at se svampens forskellige stadier. Du er også velkommen til at checke om værten er birk (som den bør være)

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#12 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 19:56. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
jeg har et billede af træet og det er en birk

de to snebolde sidder på den venstre gren og den store svamp på bagsiden af træet

En snebold og en anden svamp på udgået træ (jeg har et billede af træet og det er en birk

de to snebolde sidder på den venstre gren og den st)
Foto: Dorte Jordand
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#13 Svar postet d. 12-01-13 kl. 20:21. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Mange tak Dorte!

Birkeporesvamp er enårig, hvilket betyder at de hvide kugler efter al sandsynlighed rådner op i løbet af vinteren og foråret. Det vil være spændende og relevant hvis du kunne følge nye frugtlegemer der dukker op næste sommer og følge dem

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#14 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 20:32. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
det kan jeg sikkert godt - hvis jeg kan finde træet igen

jeg skriver lige her mens jeg husker det

jeg fandt træet på Vognsbøl Engvej - ca 4-500 meter fra gl. vardevej

Hvornår skal jeg begynde at kigge igen ? og ville det være en hjælp at hente en af kuglerne nu og evt. sende dem til mikroskopering

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#15 Svar postet d. 12-01-13 kl. 20:40. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Jeg tror du skel se efter fra sidst i juni eller juli. De "hvide kugler" kan ikke bestemmes i dette stadium med eller uden mikroskopi, vi bliver nødt til at afvente tingenes gang. Det kan være du er heldig og finder den på en birk nærmere på din bopæl og let at genfinde, og så holde øje med den derfra

Da der ikke er mere at gøre pt. ville det være fint hvis du afsluttede tråden, og så evt fulgte den op til sommer Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator