Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
#10 Kommentar postet d. 18-02-13 kl. 18:01. Emne: Hvilken lillebitte laksefarvet svamp?
Hej Ole,

Jeg er ikke rigtigt klar over, om dit svar gælder Aksels forslag i #4, eller om det gælder mit link og de kommentarer, jeg knyttede til linket? Jeg er da helt enig i kugleformet udfra billederne i Galleriet (som jeg HAR set på), og på nogle af dem vil jeg kalde farven smukt mørkrosa, på andre "rigtigt rød". Jeg synes nok, en nærmere undersøgelse (=bedre fotos) af min "lav på pil" (mit link i #8) kunne være relevant i forbindelse med denne Illosporiopsis, da man her lidt uskarpt synes at se flere kuglerunde, røde/rosarøde tingester stikke underlig umotiveret ud fra den hvide lav. - - Men din bemærkning var måske også en forsinket respons til Aksel, og ikke til mig...

Hilsen fra en lidt forvirret Elisabeth

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#11 Kommentar postet d. 18-02-13 kl. 18:11. Emne: Hvilken lillebitte laksefarvet svamp?
Det var mest en generel bemærkning, om at de laksefarvede plamager ikke var Illosporiensis. Der ses heller ikke Physcia tenella, som den ofte parasiterer. Om de røde "dråber" på laven på dit link også er den, ved jeg ikke. Det er Vagns område; han beskæftiger sig også meget med lavparasitter. Så ingen grund til forvirring, synes jeg, men hvis du har mulighed for et belæg til Vagn, løses det nok.

Ole

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#12 Kommentar postet d. 18-02-13 kl. 20:57. Emne: Hvilken lillebitte laksefarvet svamp?
Tak for svaret. Det er altsammen helt OK. Jeg prøver at få bedre billeder/evt. belæg af både det ene og det andet, næste gang jeg besøger lokaliteten.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator