Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mats H. G. Gustafsson

Svaraktivitet:

(870)
#10 Svar postet d. 06-05-13 kl. 12:47. Emne: Hvilken for mig ukendt plante?
Jeg køber den. Kermesbær, altså.

vh,

Mats

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#11 Kommentar postet d. 06-05-13 kl. 13:27. Emne: Hvilken for mig ukendt plante?
Den køber jeg ikke - Kermesbær altså.

Men dem i linket - se linket HER ser helt rigtige ud.

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Ella Margrethe Bang Harders
#12 Kommentar postet d. 06-05-13 kl. 13:38. Emne: Hvilken for mig ukendt plante?
Jeg er tilbøjelig til at give Henry ret.

Planten virker umiddelbart for spinkel - bladene for spidse og smalle i forhold til det jeg husker om Kermesbær.

Men hvad kan det så være?

Skulle man prøve at lede i Nellikeordenen?

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

#13 Kommentar postet d. 10-05-13 kl. 08:25. Emne: Hvilken for mig ukendt plante?
Mange tak til alle for svarene.

Jeg vender tilbage, når planten bliver noget ældre.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Mats H. G. Gustafsson
#14 Kommentar postet d. 11-05-13 kl. 03:33. Emne: Hvilken for mig ukendt plante?
Ja, det er måske ikke helt aktuelt mere, men her i hvert fald et billede af balsam fra haven i forgårs. Dermed mener jeg den kan udelukkes som kandidat.

vh,

Mats

Hvilken for mig ukendt plante? (Ja, det er måske ikke helt aktuelt mere, men her i hvert fald et billede af balsam fra haven i forgå)
Mats H. G. Gustafsson har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#15 Kommentar postet d. 11-05-13 kl. 09:34. Emne: Hvilken for mig ukendt plante?
Hej Mats

Godt at se friske blade af Balsam til sammenligning. De minder om den ukendte, men detaljerne passer ikke. Så stadig uden ID.

- og til Ella Margrethe:

Planten skulle helst have modsatte blade, hvis du vil sammenligne med arter fra Nellikefamilien. Det synes jeg ikke man kan se, at den har??

hilsner fra HENRY

Besvar | Kommentér

#16 Kommentar postet d. 11-05-13 kl. 09:40. Emne: Hvilken for mig ukendt plante?
Tak til Mats og Henry for oplysningerne.

Jeg holder øje med den og vender tilbage, når der er sket noget afgørende.

I øjeblikket kan jeg ikke rigtig se, at der er sket noget.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator