Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
#10 Kommentar postet d. 22-10-13 kl. 20:03. Emne: Krumskællet Champignon ?
Det er da ikke bare noget man kan, ser det ud til ...

Jeg er bruger - men når jeg klikker på "forum" kan den ikke finde siden ...

Det ser ud som om man kun kan indrapportere et fund - og det vil jeg jo ikke før jeg er sikker ...

Jeg ved heller ikke, om du med dit korte svar - mener jeg skal sende belæg? - det har jeg altså heller ikke prøvet før.

Til oplysning: Jeg var overhovedet ikke klar over, at der kunne blive problemer med identifikationen af svampen (og det var jo på privat grund, at jeg så den) - så jeg har ikke fået belæg med hjem (kan håbe på, at der er nogen/noget tilbage derhenne).

Ellers må jeg jo vente til næste år, og se om der igen kommer nogen champignon der

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#11 Svar postet d. 23-10-13 kl. 09:38. Emne: Krumskællet Champignon ?
Champignon er nemme at kende som slægt, men med et par undtagelser svære at bestemme til art. På Svampeatlas sidder nogle eksperter, der kan gøre det, men bedst på belæg. Jeg har haft en del missere på svampeatlas med Champignon - nogle gange fordi de var i et ubestemmeligt stadium. Det er altså ikke så nemt med dem.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#12 Kommentar postet d. 23-10-13 kl. 10:05. Emne: Krumskællet Champignon ?
Men Ole, er det muligt at komme ind på et forum? - jeg kan i hvertfald ikke, for når jeg klikker på "forum" får jeg en besked om, at den side ikke findes ...

Hvorom alting er, så tror jeg nok jeg må vente til næste år (hvis der ikke på nuværende tidspunkt er kommet en frisk svamp op på lokaliteten )

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#13 Svar postet d. 23-10-13 kl. 11:46. Emne: Krumskællet Champignon ?
Hvis du går ind på den svamp, du mener, at det er, og lader som om, du vil indtaste, får du forevist de krav, der stilles, herunder om der skal sendes belæg og til hvem. Du kan så enten taste videre med flest mulige karakterer, eller du kan bare afbryde ved at forlade siden. Belæg består af en tørret svamp. Hvis den er stor, kan en halv svamp gøre det. Det er svampeatlas, jeg taler om her, ikke F&N. Hvis det er F&N, så brug menuen i venstre side på forsiden. Det giver næsten sig selv her.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#14 Kommentar postet d. 23-10-13 kl. 11:56. Emne: Krumskællet Champignon ?
OK - og tak ...

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator