Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#10 Svar postet d. 04-11-13 kl. 13:47. Emne: Hvilken svamp?
Tak for mere ulejlighed Kresten - jeg kan stadig ikke bestemme den, men nu er jeg i det mindste overbevist om at det ikke er Skorpe-Ildporesvamp!

Jeg ved ikke om du får bedre held med et forsøg på svampeatlas ud fra dine fotos, men det er nok værd at forsøge!

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#11 Kommentar postet d. 06-11-13 kl. 12:20. Emne: Hvilken svamp?
Den første svamp må være rødmende læderporesvamp og hvis vi så siger at det ER pil den vokser på , så kan det godt passe med at den anden er pile ildporesvamp.

Den ligner denne til forveksling.

- se linket HER

mvh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#12 Kommentar postet d. 06-11-13 kl. 20:56. Emne: Hvilken svamp?
Problemet er bare, at den ikke rødmer ved berøring.

Og efter et grundigere kik på det døde træ, er jeg slet ikke i tvivl om, at det er en bøg.

Der står en der er lidt levende lige ved siden af, der ligner den til forveksling, og der er slet ingen pil på de kanter.

Det kan jo heller ikke udelukkes, at de to gamle svampe i #2 og #9 er to forskellige.

Jeg må holde øje med, om der kommer nye til med tiden.

Mvh Kresten

Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#13 Kommentar postet d. 07-11-13 kl. 08:33. Emne: Hvilken svamp?
Hej Kresten.

Rødmende læderporesvamp rødmer ikke ved berøring. Og den vokser især på pil. Så hvis det var pil passede pengene. Men nu må du se.

mvh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#14 Svar postet d. 07-11-13 kl. 08:42. Emne: Hvilken svamp?
Hej Kresten og Kirsten

Min erfaring er at poremundingerne hos friske eks. af Rødmende Læderporesvamp rødmer tydeligt (smudsigt laksefarvet) ved håndtering Torbjørn

Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#15 Kommentar postet d. 07-11-13 kl. 08:48. Emne: Hvilken svamp?
OK, jeg har måske ikke lige stået og trykket på et frisk eks. af rødmende, men jeg har godt nok set mange rødmende læderporesvamp i Vestjylland og i mosen her. Jeg har et læs af billeder både af rødmende læderporesvamp og puklet læderporesvamp, som er meget alm. her omkring hvor jeg bor.

Den har jeg aldrig set rød.

Nå, men vi må jo se.

mvh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator