Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Christian Schou
#10 Kommentar postet d. 14-11-13 kl. 20:50. Emne: Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand...
Arrhenia peltigerina ser da meget fornuftigt ud - specielt da jeg ser Peltigera på de seneste billeder, som Per har sendt mig. Spændende under alle omstændigheder.

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#11 Kommentar postet d. 18-11-13 kl. 21:12. Emne: Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand...
Om søndagen vandrede vi ad redningsstien. Jeg skulle forevise Jens de "pikante" svampe

Det var ikke helt så lige en sag....jeg mente, at vi stod på stedet, men der var ingen pikanterier...

Jens gik tilbage mod Lild, medens jeg i et sidste desperat forsøg ledte med TÆTTEKAM på netop det sted, jeg mente at have ligget og fotograferet om tirsdagen...

OG...........jow...da fandt jeg nogle "forældede bette, sølle tingester".....

og så blev Jens kaldt tilbage

Og det var Arrhenia peltigerina.

Jens syslede med mikroskopi hjemme i Hobro med de par afdankede - de "forældede" - afsagde derpå en kendelse, og denne er her til aften blevet godkendt på Atlas.

Super Jens og super Torbjørn

Så jeg må bede om oprettelse -det gør jeg lige i særskilt tråd under artsoprettelse.

...der kan man bare se....pyt med, at der ikke var nogle Tunger... -det var der sidste år...

Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand... (Om søndagen vandrede vi ad redningsstien. Jeg skulle forevise Jens de "pikante" svampe :-)
Det var )
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (915 x 612)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#12 Kommentar postet d. 13-11-17 kl. 10:59. Emne: Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand...
Her fire år senere.....2013 -2017

-besynderligt nok var jeg i går- 2017 samme dag, næsten samme sted ved Lild Strand . Tankerne gik til den pikante Fontænehat lige såvel til salig SmedeBjarne og Strand-Snerlen.... og vejrliget strålende /bag den hvide klit læ.

Svampene i går var fåtallige på denne redningssti, men virkede ganske friske

-vokshattene let genkendelige /den Voksgule, Liden, Snehvide, Keglen og Mønjen -fint udbytte

Desuden Abrikoskøllen

Jeg tog MOD mine fortsæt det hele med. Noget er sandsynligvis afdanket, mens andre måske kan bestemmes...

Her en af dem, jeg synes at skulle kende ??? men..

Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand... (Her fire år senere.....2013 -2017
-besynderligt nok var jeg i går- 2017 samme dag, næsten samme ste)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#13 Kommentar postet d. 13-11-17 kl. 11:01. Emne: Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand...
Kunne jeg få et bud, måske

- og senere besvære med et par yderligere

Vil foreløbig ikke besvære Atlas

Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand... (Kunne jeg få et bud, måske
- og senere besvære med et par yderligere
Vil foreløbig ikke besvære At)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#14 Kommentar postet d. 13-11-17 kl. 11:02. Emne: Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand...
Her fra finfoto i dag

Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand... (Her fra finfoto i dag)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#15 Kommentar postet d. 13-11-17 kl. 11:03. Emne: Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand...
do

Pikante svampe fra Redningsstien, Lild Strand... (:-)do)
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator