Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Kristensen
#10 Kommentar postet d. 06-12-13 kl. 20:49. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Hej Lise hvad gør jeg så når den aldrig er meldt på F&N hvad skal jeg så gøre hvordan skal den indmeldes ????

kan ikke får den ind på indtast obs.... hihih

jesper

Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#11 Svar postet d. 06-12-13 kl. 22:13. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Jesper jeg kan se du har fundet ud af det, så venter du bare på at du får svar på din anmodning, så kan du taste den ind.

Lise

Besvar | Kommentér

Jesper Kristensen
#12 Kommentar postet d. 06-12-13 kl. 22:32. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Hej Lise ja kigget mig ligt rundt og fandt ud af det...

Tak..!!

Er ellers en sjov svamp har tørret 3 stk hvis der skulle komme tvivl om dens berettelse men kigget ligt da jeg så den under en gammel opløst stamme var ellers en slimsvamp jeg så første en 10 styk af de der orange kugler !! og en 10-15 cm fra dem var første 1 af de kødkerne og så fandt jeg så 3 mere efter at ha søgt i små 2 timer hihih godt jeg havde alt mit grej med i rygsækken skulle nemlig bruge en lommelygte under den stamme !!! og til sidst måtte jeg rigge mit stativ om så kameraet var under benene for at komme under og tag de billeder før de blev indsamlet.......

Det rene kratlusker arbejde for et par mikro svampe på 2 mm

men hva`fan var sq hele ture hver for jeg er åbenbaret den første der fundet dem på F&N.....

hils hils fra jesper og speedy

Besvar | Kommentér

Steen Kryger
#13 Kommentar postet d. 07-12-13 kl. 23:19. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Hej Jesper og Lise

Jeg kikker en del rundt i tråde og galleriet, og af og til giver det pote.

Som nu jeres trå, for jeg har fundet en tilsvarende svamp, men anede ikke hvordan jeg skulle finde frem til et artsnavn, men det har i klaret.

Hvordan har i fundet den?

Er der andre arter, man skal være opmærksom på?

Mvh Steen

Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ????? (Hej Jesper og Lise
Jeg kikker en del rundt i tråde og galleriet, og af og til giver det pote.
Som )
Foto: Æggegul kødkernesvamp ?
Klik på billedet for original størrelse (709 x 496)
Besvar | Kommentér

Jesper Kristensen
#14 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 00:03. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Møjn Steen !!!

Tillykke og Velkommen i "Kratlusker" klubben

Var sådan set Thomas.Kehlet jeg havde skrevet til da jeg lige skulle "prale" ligt over en underlig "slimuhyre!!" jeg havde fundet!!!!!

efter et stykke tid ringede han og sagde det er sq en Æggegul kødkernesvamp du har fundet han havde fundet den på Google...

Hvor og hvordan fandt du den ?????

Mine var godt gemt under en pile stamme og måtte næsten grave mig ned under stammen for at får mit kamera,Sigma 180mm makro og stativ med under og derefter fik jeg dem skåret fri så de kunne komme med hjem til tørring....

Jeg var total indsmurt i mudder fra top til tå efter den tur.

Men hvad gør man ikke for en underlig svamp......

Alt!!!! når man er Kratlusker...

Jesper......

Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#15 Svar postet d. 08-12-13 kl. 10:34. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Hej Steen din svamp er en kødkernesvamp men ikke den æggegule, der findes flere arter din ligner mere en geleagtig, den gule er en meget hård svamp var din blød, jeg er ikke sikker på at det lige er den geleagitge du har fundet da der er sket en del inden for kødkerne svampene i de seneste år, som jeg ikke har nogen litteratur til.

VH Lise

Besvar | Kommentér

Steen Kryger
#16 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 10:36. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Hej Jesper

Tak for dine supplerende oplysninger, og ja man skal stå noget på hovedet for at være kratlusker, men jeg synes ofte det betaler sig som vores billeder illustrerer.

Mvh Steen

Besvar | Kommentér

Jesper Kristensen
#17 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 10:53. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Ja mon ikke Steen

Jesper

Besvar | Kommentér

Steen Kryger
#18 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 15:59. Emne: Er det ikke Æggegul kødkernesvamp ?????
Hej Lise

Min svamp var blød, og egentlig troede jeg, at det var et ungt eksemplar til en anden svamp, som jeg fandt i nærheden (se venligst - se linket HER).

De små fotograferede eksemplarer, som jeg har sendt til Jespers tråd forsvandt, uden at jeg så, hvad de udviklede sig til.

Hvad mener du om den anden tråd?

Mvh Steen

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator