Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
#10 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 09:19. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
.....jøsses, hvor vandet

-men han kan ikke nære sig...

Finn, nu er tiden snart inde -

så kan du og tandlægen gnave en slant Tandfri Vårsalat i jer og skåle i et Tandbæger....medens han udtænker næste strategi for dine tænder......

-og i Øksedal har vi såmænd modtaget invitationer til næste tandlægebesøg....

Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg. (.....jøsses, hvor vandet :-S
-men han kan ikke nære sig... ;-)

Finn, nu er tiden snart inde - 
)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#11 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 10:02. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.

Ole

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#12 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 12:51. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Hejsa, i går aftes var serveren vist nede, så derfor nåede jeg ikke at oprette en tråd til mit billede af en formodet Tandrod - så derfor tillader jeg mig med at sende det her ... bare for at blive 100% sikker

hilsen, Bodil

Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg. (Hejsa, i går aftes var serveren vist nede, så derfor nåede jeg ikke at oprette en tråd til mit bille)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(3966)
#13 Svar postet d. 01-04-14 kl. 13:18. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
-fine tænder/fine rødder, Bodil

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#14 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 13:30. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Hej Per ... hvoraf egentlig navnet?? - man ser da hverken tænder eller rod på det billede???

Og jeg har jo ikke gravet planten op ...

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6890)
#15 Svar postet d. 01-04-14 kl. 18:39. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
På den underjordiske jordstængel sidder små tykke skælblade, der stritter ud fra stænglen som tænder. Det er ikke alt underjordisk, der er "rod", men det får ofte navnet. Planten danner kloner, og de overjordiske skud er sidegrene på den underjordiske stængel, altså faktisk kun 1 plante. Derfor ser man ofte ingen eller ringe frøsætning hos planten. Det kræver to adskilte genetisk forskellige kloner for god frøsætning. Men det findes. Eksempelvis har Hvid Anemone det tilsvarende.

Prøv bare at grave en plante (sidegren) op. Du kan altid sætte den ned igen.

Ole

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#16 Kommentar postet d. 06-04-14 kl. 10:04. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Hej Per

- tandlæger har det, (som man ser på din tegning), med at stille de dummeste spørgsmål, når man har begge deres hænder begravet i gabet, og man har ikke en chance for at svare forståeligt, - så hvis han skulle tolke det som et ja til at får den kindtand trukket ud, så husk lige at se om der er små tykke skælblade på roden

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator