Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Øllgaard

Svaraktivitet:

(16)
#10 Svar postet d. 02-04-14 kl. 18:51. Emne: Tre mælkebøtter: Vejmælkebøtten Taraxacum polyodon?
I de fleste tilfælde kan mælkebøtterne godt bestemmes til sektion uden for sæsonen (og under alle omstændigheder til slægt ). Selve sæsonen er en hektisk tid, hvis der skal artsbestemmes.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#11 Kommentar postet d. 02-04-14 kl. 22:42. Emne: Tre mælkebøtter: Vejmælkebøtten Taraxacum polyodon?
Ha ha - slægt ja - det tror jeg da også at jeg kan svare på

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#12 Kommentar postet d. 02-04-14 kl. 22:51. Emne: Tre mælkebøtter: Vejmælkebøtten Taraxacum polyodon?
Jaja, Bodil, - jeg har da set Høgeskæg-rosetter, Vejsennep(?)-rosetter, Svinemælk-rosetter og måske et par slægter mere, bestemt som mælkebøtte, bestemt af "ikke hvem som helst" (dog uden for sæsonen).

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#13 Kommentar postet d. 03-04-14 kl. 00:06. Emne: Tre mælkebøtter: Vejmælkebøtten Taraxacum polyodon?
nåh ja ... jeg skal vist ikke være for "kålhøgen" - men det var nok ikke blomstrende planter, vel?

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#14 Kommentar postet d. 03-04-14 kl. 07:51. Emne: Tre mælkebøtter: Vejmælkebøtten Taraxacum polyodon?
Det er værre ikke at have mod på det ! Når man lige har lært at "se" arterne, er det en verden helt for sig selv, - så man (næsten) glemmer at kigge på orkideerne i samme område.

I "Artikler" er der noget om mælkebøtterne.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#15 Kommentar postet d. 03-04-14 kl. 09:24. Emne: Tre mælkebøtter: Vejmælkebøtten Taraxacum polyodon?

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator