Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
13. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
#10 Kommentar postet d. 30-06-20 kl. 06:36. Emne: Filtbladet kongelys-hætteugle i Sønderjylland. Er det ikke usædvanligt?
Hej Susanne - dette her er en ældgammel tråd, og hvad jeg skrev før 2015 vil jeg helst ikke stå på mål for. Der er sandelig løbet meget vand i åen siden. Jeg var stort set lige begyndt med interessen og var af samme årsag meget nysgerrig på området.

Jeg har meget lidt erfaring med disse arter (af gode grunde, da jeg har mødt min første verbasci overhovedet, for kun få dage siden).

Men jeg har på fornemmelsen, at der er en del lidt for fastlåste ideer om dem. F.eks. har jeg til dato aldrig mødt nogen, der har opdrættet dem, som eksempel. Så hvordan vide det med sikkerhed?

Jeg har til gengæld en gang gennemgået udseendet af de 2-3 parallelle arter med alle de fotos, der overhovedet lå på nettet, fordi jeg ville vide, om man kunne skelne dem eller ej. Min konklusion var, at der er intet belæg for at kunne skelne dem sikkert via udseendet. Der kan være visse småtendenser, som var så usikre, så jeg ikke engang mere kan huske hvad - men hvis noget ikke er skråsikkert, så holder det ikke ret langt ..

Det kan være, der er (ganske få) andre, der med sikkerhed kan sige noget. Men jeg har ikke mødt nogen endnu.

- men ét er sikkert: Der er rigtig mange, der mener at vide en masse om dem

Venlig hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator