Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. juni 2021

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Artikler -> Nyheder

Kim Biledgaard
#10 postet d. 13-07-07 kl. 22:54. Emne: Skyd på naturen
Problemet sidste år med Naturamas konkurrence og afgivelse af rettigheder til brug af fotos, synes jeg ikke handlede så meget om, at professionelle fotografer føler sig presset. Det handlede mere om, at Naturama i forbindelse med konkurrencen også tilranede sig meget vidtrækkende rettigheder omkring de deltagende billeder.

Et problem som vel ikke kun måtte være konkret for halvprofessionelle som mig selv, men også for den glade amatør:

Normalt enten sælger man rettigheden til at bruge et billede til et bestemt formål, eller når nogen spørger, så giver man dem lov til at bruge billedet i en sammenhæng.

Men er man interesseret i at overgive samtlige rettigheder i "al fremtid", så brugeren kan benytte billedet i alle mulige og umulige sammenhænge? Det ville jeg ikke have været interesseret i dengang jeg stadig var glad amatør. Og som (stadig glad) halvprof så bliver prisen godt nok høj

Heldigvis ser det ikke ud til, at Naturama prøver det samme stunt igen.

Kommentér

Evy Lindenborg
#11 postet d. 14-07-07 kl. 00:34. Emne: Skyd på naturen
Jeg kan godt se for Jer prof. og halv prof. fotografer, at I ikke vil finde Jer i misbrug af Jeres billeder.

For mig som absolut begynder, var det en KÆMPE ære at være en af de udvalgte der fik et billede med på sidste års udstilling i Naturama.

Så længe man bare ved at vilkårene er, fri afbenyttelse af billedet, så kan jeg ikke få ondt i numsen af det.

I dette tilfælde vil jeg bare blive rigtig glad hvis jeg en dag så MIT billede i en annonce for Naturama.

Det ville være noget ganske andet, hvis jeg en dag så et af mine billeder fra min hjemmeside, tyvstjålet og brugt i en sammenhæng jeg ikke havde givet lov til

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator