Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Kehlet
#10 Kommentar postet d. 01-07-14 kl. 22:08. Emne: Brunstænket hekseringshat?
Hej Lasse, ser lige at du selv tror på nordlig honningsvamp. Enig i at det ligner denne svamp rigtigt meget.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Lasse Enevoldsen
#11 Kommentar postet d. 01-07-14 kl. 22:13. Emne: Brunstænket hekseringshat?
Jeg noterer dem som "Honningsvamp sp." indtil videre. husk at intet haster, tråden skal jo nok blive her

Jeg ved præcis hvor de vokser og da jeg nu ved at de kan spises (og smager godt!), giver det blot ekstra motivation til at vende tilbage til oktober. Fandt for øvrigt denne tidl. tråd omkring spiseligheden - se linket HER

Lader tråden stå åben indtil videre.

Lasse

Besvar | Kommentér

Lasse Enevoldsen
#12 Kommentar postet d. 01-07-14 kl. 22:17. Emne: Brunstænket hekseringshat?
#10 Ja. Det var den der blev tilbage, da jeg havde udelukket de andre fra Svampeatlas-linket. Men du siger den kræver mikroskop Thomas? Er det sporerne der skal undersøges?

Reminder:

Hvis jeg vender tilbage i efteråret, må jeg vide mere om hvad der præcis mangler af info og hvornår jeg skal se på det.

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#13 Kommentar postet d. 01-07-14 kl. 22:21. Emne: Brunstænket hekseringshat?
Hej Lasse, hvis du går ind på linket med nordlig igen og trykker på nederste linie skulle du gerne kunne se hvordan de er bestemt. Som her - se linket HER

Vh. Thomas

Ps. Tak for link om spiselighed.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator