Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. juli 2014

Honningsvampe

Hej. Jeg har lige stiftet bekendtskab med Honningsvampene.

I den forbindelse ville jeg høre om nogen kunne hjælpe med at artsbestemme de følgende svampe?

I første omgang er jeg egentligt bare interesseret i om de tilhører Honningsvampene overhovedet og så i anden række hvilke specifik art, hvis det er muligt.

Detaljer:

Det var i går jeg lærte om dem for første gang (www.fugleognatur.dk...show_message, så jeg er ikke helt sikker på dem og ved at de kan være lidt svære at artsbestemme indenfor familien i hvert fald. De er alle fundet samme sted nemlig i Havreballe Skov i Marselisborgskovene ved Aarhus, mellem Tivoli Friheden og Mindeparken. De voksede her i en lysning i udpræget bøgeskov (endda noget så sjældent som naturlig bøgeskov!). Der var også enkelte andre træ-arter iblandet nogle få steder. Oktober 2013. Der kommer en del billeder!

De senest indberettede arter i Naturbasen: