Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Flemming Larsen
#10 postet d. 30-07-07 kl. 16:59. Emne: Hvilken svamp ?
Men farven og størrelse passer endnu bedre på M. rosea. Jeg synes aldrig jeg er stødt på rosa udgaver af M. pura - de kan være meget forskellige; men plejer som regel have noget blåt eller lillagråt over sig. Begge svampe er hygrofane; hvilket vil sige at de kan have mere eller mindre farve efter hvor fugtige de er.

Jeg vil dog give Margaretha ret i et det er temmelig tidligt for M. rosea; men man kan aldrig vide, med det år vi har haft.

Huesvampene er en meget variable gruppe mht. til størrelse - og det ville ikke undre mig, om man, når man har undersøgt dem nærmere, vil dele dem op i flere slægter ligesom med fladhattene.

Kommentér

Jens H. Petersen
#11 postet d. 30-07-07 kl. 22:26. Emne: Hvilken svamp ?
Jeg vil også stemme for rosa h. Vel er det tidligt, men jeg har plukket ægte honningsvamp idag, såå . . .

Kommentér

Frank Desting
#12 postet d. 31-07-07 kl. 02:09. Emne: Hvilken svamp ?
OK - takker for alle Jeres bud!

Hilsen

Frank

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator