Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Kehlet
#10 Kommentar postet d. 11-09-14 kl. 10:54. Emne: Hvilke parasoller ?
Retter lige.

eg har haft en tro på at det kunne løftes (niveauet) men et hvert forsøg på at få "visse brugere" til at tænke selv bliver imødegået med modargumenter og uden nogen form for rekflektion. Det er min tid for dyrebar til.

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#11 Kommentar postet d. 11-09-14 kl. 12:41. Emne: Hvilke parasoller ?
No comments, bortset fra, at jeg da er ked af, at andre ikke kan få hjælp af Thomas pga min spørgeaktivitet.

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#12 Kommentar postet d. 11-09-14 kl. 15:57. Emne: Hvilke parasoller ?
Jeg har ingen argumenter Thomas. Jeg var bare nysgerrig efter at vide hvilke kendetegn du bed mærke i

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#13 Svar postet d. 11-09-14 kl. 17:24. Emne: Hvilke parasoller ?
Hej Gerner og Niels.

Dine spørgsmål er slet ikke noget problem.

Det var Niels der ramte mig på et ømt punkt, for rabarber hatte bestemmelse er ikke let at forklare.

På atlas er mange fund fejlbestemt så ikke meget hjælp der. Humøret er dog røget lidt i vejret for første svamp jeg stødte på da jeg lettere irriteret cyklede til den lokale skov var disse ægte rabarberhat i mængder.

Disse er kun et lille udpluk. Store ret lyse skæl i kontrast til den hvide hathud under løvtræ.

I hånden virker svampen mere kødfuld end alm. rabarberhat.

Vh. Thomas

Ps. klik billedet op i stort.

Hvilke parasoller ? (Hej Gerner og Niels. 
Dine spørgsmål er slet ikke noget problem. 
Det var Niels der ramte mig på e)
Thomas Kehlet har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 804)
Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#14 Kommentar postet d. 11-09-14 kl. 19:04. Emne: Hvilke parasoller ?
Det her skal vi da vist til bunds i. Jeg ville umiddelbart mistænke disse for at være Chlorophyllum brunneum hvis jeg skal tyde ud fra foto alene. Grunden er, at jeg læner mig meget op af Else Vellingas studier hvor der lægges stor vægt på stokbasis. Af en eller anden grund er dette ikke nævnt i den danske nøgle på atlas. Se evt. sidst på denne side:

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#15 Kommentar postet d. 11-09-14 kl. 19:09. Emne: Hvilke parasoller ?
Rettelse: Ved forstørrelse af dit foto ligner stokbasis faktisk Almindelig.

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#16 Svar postet d. 11-09-14 kl. 19:45. Emne: Hvilke parasoller ?
Hej Niels, ja det skulle passe det er giftig. Jeg forsøger atlas og lægger dem ind som ægte, melder tilbage med svar.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator