Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Erik Nissen
#10 Kommentar postet d. 27-09-14 kl. 09:08. Emne: Canon 400 mm contra 300 mm
Jeg har brugt 7d sammen med 400-5,6.til fugle foto og vil sige at det er en rigtig god kombination,og jeg syntes ikke jeg har manglet is.Med hensyn til focus afstand,hvor tit er det lige at man kommer tættere end 3,5m på en fugl uden skjul,det har jeg kun prøvet få gange.Foto taget med 7d og 400-5,6 kan ses i galleriet under min profil.

Vh

Jørgen

Besvar | Kommentér

Per Schaap

Svaraktivitet:

(1)
#11 Svar postet d. 27-09-14 kl. 10:21. Emne: Canon 400 mm contra 300 mm
Hej Jørgen Erik.

Tak for dit svar. Jeg er helt enig med dig, selv med min meget korte erfaring med canon 400 mm 5,6 linsen. Jeg har været på 2 fototure med det, både på min 7D og min 5D. Mit valg er altså gået til køb af en 400 mm linse. Jeg foretrækker objektivet sammen med 7D. Jeg mikrojusterer det i weekenden det er en anelse frontfocuserende. I øvrigt er det fine billeder du har taget. Tak endnu engang til alle de gode fotovenner, der har ofret tid på at afgive besvarelser, det har været en stor hjælp for mig.

dbh, Per

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#12 Kommentar postet d. 27-09-14 kl. 10:40. Emne: Canon 400 mm contra 300 mm
Hej Erland i # 9 -

det er nok 180 mm f 3.5, du bruger. Eller har jeg overset noget, for det lyder forjættende med en 2,8.? Denne her: - se linket HER

Og du kan formentlig anbefale den til fotos af f.eks. sky guldsmede o.l... Hvad er mindsteafstanden?

Overvejer at købe den.

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen
#13 Kommentar postet d. 27-09-14 kl. 11:09. Emne: Canon 400 mm contra 300 mm
Peter, jeg bruger Sigma 180/2.8 med stabilisator. Det er et stort og tungt objektiv (1600+ gram).

- se linket HER

mvh Erland

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2)
#14 Svar postet d. 27-09-14 kl. 11:40. Emne: Canon 400 mm contra 300 mm
Nå, for søren, spændende - det kendte jeg slet ikke! Men blænde 2.8 må vel alt taget i betragtning levere bedre end 3,5?

Det må jeg bestemt se nærmere på, vægten kan selvf. blive et problem når man går rundt med objektivet i længere tid - Canons vejer 1.050 g. Prismæssigt ligger de to dog nærmest tæt på hinanden...

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator