Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Tvevad

Svaraktivitet:

(69)
#10 Svar postet d. 28-11-14 kl. 20:43. Emne: Monsterzoom
Nej, jeg kender ikke eglobalcentral.

De har dog næppe indflydelse på, om der opkræves dansk told, 25 % moms og gebyr - uanset gratis forsendelse. - se linket HER

I øvrigt er det et par eksemplarer til salg på dba.dk.

Besvar | Kommentér

Henning Larsen
#11 Kommentar postet d. 28-11-14 kl. 21:26. Emne: Monsterzoom
Hvis der er toldafgifter, bliver de tilbagebetalt til kunden.

Det kan ses på de mange tilbagemeldinger fra kunderne.

Besvar | Kommentér

Michael Worm

Svaraktivitet:

(1)
#12 Svar postet d. 10-12-14 kl. 08:08. Emne: Monsterzoom
Hej Henning.

Jeg skriver ang. toldafgifter fra Hongkong.

Var inde på dit link og kan se de sender gratis ved køb af det objektiv, men ang. told så er det noget du selv skal ordne med de danske myndigheder (sker automatisk).

Det er bare ikke noget butikken i Hongkong har noget med at gøre.

Jeg har selv købt rigtig meget fra USA og så snart du handler for over 80,- incl. forsendelse fra et ikke EU-land, skal der betales moms og told.

Som sagt sker det automatisk. Varen får normalt skrevet værdien udenpå kassen og efter det afregnes der med Post Danmark (Posten står for den slags). Står der ikke noget, åbner de tit pakken og beder dig dokumentere varens pris.

På kamera og udstyr (enkeltbillede) betales normalt bare moms og 160,- i gebyr til Post Danmark for at opkræve pengene.

Du kan gå ind på - se linket HER og selv se hvad de kan koste.

Du kan være heldig, at der ikke står værdi udenpå pakken eller det står med kinesiske tegn og der ikke sker noget, men som skrevet, så beder de tit om dokumentation for varens pris før du modtager pakken.

Hvis det f.eks. koster dig 1500,- at købe objektivet og det sendes gratis (skal betales moms af evt. portopris) skal du betale 375,- i moms og 160,- i gebyr, så et 1500,- objektiv vil koste dig 2035,- i alt.

Jeg ville bare sige det til dig, for er selv blevet meget overrasket med en T-shirt til 82,- fra USA. Skulle så betale 40øre i moms og 160,- i gebyr.

Med venlig hilsen

Michael Worm

Besvar | Kommentér

Henning Larsen
#13 Kommentar postet d. 10-12-14 kl. 09:13. Emne: Monsterzoom
Hej.

Jeg kan se på deres tracking, at de sender fra Manchester og Tamworth England, så jeg regner ikke med der kommer nogen toldafgifter. Det lover de. Jeg får mine varer fredag, så vil jeg tilbagemelde.

Besvar | Kommentér

Michael Worm

Svaraktivitet:

(1)
#14 Svar postet d. 10-12-14 kl. 09:54. Emne: Monsterzoom
Hej igen.

Nej hvis de sender fra England, så kommer der ingen afgifter af nogen art. Troede bare det blev sendt fra Hong Kong. Beklager det lange indlæg. Det var ikke til nogen hjælp Held og lykke med objektivet.

Mvh

Michael

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henning Larsen
#15 Kommentar postet d. 15-12-14 kl. 09:17. Emne: Monsterzoom
Som ventet skal jeg ikke betale told mm. Så 3300 kr for Nikon D5300 Kit med 18-55mm VR II linse er da ok. I Danmark koster det 5000 kr.

Og mit gamle Zeiss objektiv virker også på mit nye Nikon. Nu skal jeg bare genopfriske manuel fotografering.

Besvar | Kommentér

Klavs Nielsen
#16 Kommentar postet d. 31-12-14 kl. 17:25. Emne: Monsterzoom
Der er ingen problemer med at bruge lyssvage objektiver, hvis man bruger spejlløse kamerahuse, fordi den elektroniske søger automatisk gør billedet lysere. En kæmpe fordel ved rigtig macro. De spejlløse kamerahuse har også mange andre fordele - de er billigere, meget mindre og lettere og har fokuspeaking, som hjælper med skarphedsindstillingen.

Fordi de er så små og lette kan man også bruge et langt mindre stativ - så fuld oppakning til landskabs- og makrofotografering kan ligge i en håndtaske.

Det eneste område hvor de endnu ikke er fuldt på højde med den forældede spejlrefleksteknologi, er ved fuglefotografering, men det skyldes især manglen på gode lange objektiver.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator