Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Øllgaard
#10 Kommentar postet d. 05-01-15 kl. 18:18. Emne: Plante
Henrik : somme tider hjælper det at træffes !

Er der nogle gode, uspolerede kirkegårdsstengærder på det vestlige Fyn, - så var det måske dér. Jeg ville se efter mosser på gærderne og gamle træstammer, og du ? - evt. en anden årstid var bedre for dig ?

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt
#11 Kommentar postet d. 05-01-15 kl. 21:49. Emne: Plante
I så fald et lille individ. Kan denne art iøvrigt have mørkplettede blade?

Troels

Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt
#12 Kommentar postet d. 05-01-15 kl. 22:24. Emne: Plante
For god ordens skyld: Min kommentar og spørgsmål gik på Ole´s forslag.

Troels

Besvar | Kommentér

Mats H. G. Gustafsson

Svaraktivitet:

(870)
#13 Svar postet d. 05-01-15 kl. 23:47. Emne: Plante
Enig med Troels: Persicaria lapathifolia eller pallida. Det er overhovedet ikke nogen Aconogonon - og der er ikke nogen forgrenede blomsterstande.

vh,

Mats

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#14 Kommentar postet d. 07-01-15 kl. 17:49. Emne: Plante
planten: citatet fra Flora Nordica var ment som manglende støtte til Aconogonon, jf. den manglende sandhed

tror stadig mest på Bleg Pileurt, om end den ser noget forvokset ud (gødskning?) - og realistisk set kan de evt. gule kirtler ses med det blå øje (i det mindste, hvis man som jeg er nærsynet!)

(det virker dog underligt, at Alpe-Pileurt tilsyneladende stort set kun har været dyrket i Nordjylland?)

Hans: top, men jeg tror nu, at du vil blive meget skuffet over de fynske kirkediger, der (vel ligesom i resten af landet) lider under disse for vort ludfattige land så magre tiders heftige renholdelsestrang (der vel endog ofte inkluderer sprøjtning, selv om det mig bekendt er ulovligt)

kunne dog godt finde på at dukke op ved Føns Kirke i april, hvor der - i det mindste indtil for nyligt - var Eng-Guldstjerne & Alm. Hjertespand (om ikke andet er der en glimrende udsigt over den genoprettede Føns Vang med Havørn etc.!!)

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator