Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
#10 postet d. 29-08-07 kl. 21:48. Emne: Knippe-gråblad?
Her er billedet af lamellerne.

Jeg har brugt Mycokey flere gange, men det har ikke givet andet end gråblad, sådan da, hvis jeg altså har gjort rigtigt, hvad jeg nok tvivler lidt på.

Her er kendetegnene:

hat: 23 mm, tør,meget let filtet. Lamellerne kan løsnes i sin helhed fra det tynde hatkød. Lugten kan jeg ikke sige meget om pga høsnue p.t.

Det er jo en lille svamp, der voksede i små knipper á 2-4 stkpå en mosklædt skråning med selvsåede bøge og Douglasgraner ca 10 m væk. Ialt vel ca 20 stk.

Knippe-gråblad? (Her er billedet af lamellerne.
Jeg har brugt Mycokey flere gange, men det har ikke givet andet end )
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Jens H. Petersen
#11 postet d. 29-08-07 kl. 22:47. Emne: Knippe-gråblad?
Jeg tror at løsnende lameller passer på knippe-gråblad. Når jeg spørger efter lugten er det fordi jeg selv plejer at kende netop den på en kraftigt krydret lugt, lidt i retning af billigt parfumeret sæbe eller sådan noget. Kæet kan naturligvis være småt før det bliver stort - se linket HER

Kommentér

Margaretha Liebmann
#12 postet d. 29-08-07 kl. 23:03. Emne: Knippe-gråblad?
Ja, det billede er jo hvad jeg er kommet frem til, så det må være rigtig nøgling, men jeg synes dog bare, at mine svampe er noget klejne i det. Skal vi skylde på vejret?

Tak for jeres hjælp.

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator