Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Dagens naturoplevelse -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Michael Nielsen
#10 Kommentar postet d. 02-04-15 kl. 09:05. Emne: På min fågelmatplats idag
Hej Olle

Hur gör du dina talgbollar och vilka frön blandar du i? Det är väldigt collt at du har Korp på matningen. Här i radhuset i Snekkersten är det som påminner mest nog Råka och Kråka . Får väl prova vid stugan i Småland.

Kommentér

Lars-Olof Arvids
#11 Kommentar postet d. 02-04-15 kl. 09:38. Emne: På min fågelmatplats idag
Hej Lars Michael

Jag har allt funderat på att göra talgbollar själv, men än har det inte blivit av. Jag beställer talgstycken från - se linket HER och på fågelbordets sidor har jag energiblock från - se linket HER. Vanliga talgbollar i nät har jag slutat köpa, eftersom fåglarna lär kunna skada sig på nätet. Dessutom innehåller de ganska lite fett, som till stor del består av palmolja från skövlade regnskogar. Men så gott som varje år får jag talgbollar i julklapp, och då hänger jag upp dem ändå. Det kan inte förnekas att fåglarna gillar dem.

Olle

Kommentér

Lars Michael Nielsen
#12 Kommentar postet d. 12-04-15 kl. 13:07. Emne: På min fågelmatplats idag
Tack så mycket för svaren. Jag vill beställa lite olika godsaker.

LM

Kommentér

Lars-Olof Arvids
#13 Kommentar postet d. 16-04-15 kl. 11:55. Emne: På min fågelmatplats idag
Stillitser har jag aldrig förr haft på matplatsen, men idag är de här.

På min fågelmatplats idag (Stillitser har jag aldrig förr haft på matplatsen, men idag är de här. :-))
Lars-Olof Arvids har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (680 x 366)
Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator