Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Dagens naturoplevelse -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lis Ravnsted-Larsen
#10 Kommentar postet d. 22-05-15 kl. 08:24. Emne: Livet på landet II. Skriftestolen.
- jeg forstår virkeligt godt fruen og datteren - rotter inden for er rigtigt ubehageligt - jeg husker stadig den jul, hvor en var kommet ind (måske slæbt levende ind af katten) og den piskede rundt i stuen og var bl.a. oppe i juletræet, mens jeg drønede bag efter med ildragerne og slog og bankede så stearinlys, engle, flettede kræmmerhus og antik julepynt fløj rundt i stuen. Heldigvis fik jeg den lyse ide at åbne døren og mit heftige temperament gav rotten lyst til at flygte ud i naturen igen!! Men føj, jeg havde det skidt med det juletræ indtil det blev tid at smide det ud. Jeg nævnte jo ikke noget til datteren - det er en af den slags livshændelser man som voksen må bære alene. Så mit bedste råd ("Undfly alle gode råd, bedre råd har ingen fået" - Piet Hein), er at holde dine observationer om rotter hemmelige for fruen og datteren. Og blive ude på landet!!! - det er jo her det sner!!

PS: Jeg havde rotter mens jeg og naboen havde høns. Jeg var så dum at bygge mit hønsehus, med så lille afstand til jorden (20 cm), så de lige kunne bo inden under. I min barddom som bondebarn undrede jeg mig over at kyllingehuset af træ, hvor jeg tilbragte mange gode timer, var hævet mindst en halv meter over terrræn. Senere har jeg hørt at hvis man anbringer huset lidt "på pæle", så er der ikke lave hulrum som virker tiltrækkende på rotter. Jeg har en aflåsbar kasse til gift og beder straks om besøg af rottemand M/K, hvis jeg ser spor i sneen af rotter. Godt jagt. Mvh Lis

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator