Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Grethe Leerbech
#10 postet d. 20-09-07 kl. 14:42. Emne: Hvor er svampene henne i år??
Jeg synes kantarel året har været helt flot. Lige fra i sommers hvor jeg har fundet en masse af de større og mere tykhovedet kantareller langs mor bund i bøgeskove til nu hvor jeg har fundet virkeligt mange i granskove.

I år er tragtkantarellerne også virkeligt store og flote og er er mange af dem; men de kan måske også tåle vand mere.

Ligeledes har der været - og det tidligt - en hel del trompetsvampe !

Skørhatte især de røde og gule af forskellig art er der også en hel del af og kejserchampignon.

Og i gør fandt jeg en stor gruppe rabarberparsolhatte i granskov.

Men rørhatte - ja det er meget meget magert, Har selv bare fundet 14 stk i år. Jeg går i nordsjælland skove.

Men når de andre svampe er så mangfoldige, kan det jo være, at rørhatte er mere følsomme overfor vand end f.eks. kantareltyper.

Grethe Leerbech

Kommentér

Jesper Moeslund
#11 postet d. 20-09-07 kl. 14:59. Emne: Hvor er svampene henne i år??
Det varierer åbenbart rigtig meget fra landsdel til landsdel. Jeg må snart ud her omkring Århus igen og se hvad jeg kan finde. Sidst (14 dage siden) var det meget tørt og der var meget få svampe.

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator