Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede
#10 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 18:38. Emne: Indobsning af regulære haveplanter fra haver
Jeg har bedt denne slettet.

Ole

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#11 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:25. Emne: Indobsning af regulære haveplanter fra haver
Det er ved at gå op for mig, at man på Naturbasen App. forlanger for meget af plantebestemmeren. Der forlanges oplysninger, som vedkommende ingen mulighed har for at give.

Den værste er nok, at man forlanger at plantebestemmeren skal angive et individ-antal - bedømt alene ud fra eet tilfældigt fotografi. Hvilket er helt hen i vejret.

..

Endnu værre: Når plantebestemmeren skriver til finderen, at "du har fundet en Hestebønne, men den skal du ikke indsende til Naturbasen, når det er en markafgrøde" så bliver plantebestemmeren anklaget for at have indsendt en observation, uden af have noget at gøre med den.

At sætte navn på et billede er noget helt andet end at indsende en observation. Ansvaret bør fordeles korrekt - uden at rette bager for smed.

..

Der synes at mangle en professionel ledelse på Fugle&Natur. Alene det forhold, at man mekanisk har samkørt AlleArter uden nogen kvalitetssikring, er suspekt. Og behandlingen af lokalitetsnavne er mildt sagt uprofessionel.

Mistillidsvotum er en mulighed. Eller vurdering af hele Naturbasen gennem en international dommerkomité - ligesom ved godkendelsen af en doktorafhandling.

velbegrundet vrissen hilsen fra Henry

PS: denne besked bliver kringkastet - så det nytter ikke noget at slette den fra Johns tråd!

Besvar | Kommentér

John Holst
#12 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:43. Emne: Indobsning af regulære haveplanter fra haver
Ole, Henry og andre tråd-læsere

Det kører lidt mellem denne her tråd og så denne: - se linket HER . Dette parallelspor er dog til at overse.

Jeg vil lige afvente og se, om der kommer flere kommentarer i de to tråde. I morgen midnat vil jeg derefter kontakte support omkring de beskrevne problematikker.

Der kommer en god løsning i overmorgen!

Hilsen

John

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#13 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 21:16. Emne: Indobsning af regulære haveplanter fra haver
For en ordens skyld: jeg er ikke på i kommende uge.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator