Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
#10 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:52. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Har set det, Kirsten

-og måske har naboen noget syre. Tak

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen

Svaraktivitet:

(39)
#11 Svar postet d. 15-12-15 kl. 21:55. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Base, Per .......

Måske sæbe kan gøre det.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#12 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:59. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
tak

-vil prøve i morgen i den smule dagslys, der måtte blive os til del...

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#13 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 22:06. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Går videre i morgen

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Går videre i morgen
:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (816 x 722)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#14 Svar postet d. 16-12-15 kl. 07:53. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Jeg tror at det er en oldgammel Foranderlig Stilkporesvamp, men positiv identifikation kan jeg ikke levere!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#15 Kommentar postet d. 16-12-15 kl. 08:56. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Der afsendes fra Øksedal "julehjælpepakke" mod Silkeborg i dag. Vægt 9 kg -dog ikke udelukkende svampe

-der kunne godt blive plads til en "lille flig" af min Tostrupsvamp

-men Kirstens råd skal lige afprøves...

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3017)
#16 Svar postet d. 16-12-15 kl. 10:10. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Det kan du ikke mene Kirsten, det er foranderlig stilkporesvamp. Rødlig okkerporesvamp er bredt tilvokset og meget sprød, lugter som overgemte småkager

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#17 Svar postet d. 16-12-15 kl. 10:40. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Vi er målløse Per - og glæder os også til det der ikke er svampe Torbjørn

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#18 Kommentar postet d. 16-12-15 kl. 13:44. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Det er ikke Kirsten, men mig

-kender selv til, at en spørger er kommet frem til noget / og så kan det sagtens hænde, at man som svarer hænger fast i "det hængedynd" og kommer på helt forkert veje...

Jeg havde bl.a. set Thomas Kehlets billede af den Rødlige og syntes, det var da vist en sådan, jeg sad med i hånden...

Men navnet Foranderlig må vel kunne give en vis kredit mht. til vilde vildfarelser...

-og nu fik jeg ikke pakket svampen. Den ligger stadig i bilen....

Det ændrer jeg på senere

Tak til Kirsten, Aksel og Torbjørn

Alle ser ud til at ha´ fundet den svamp undtagen mig. Det har jeg så nu....

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#19 Kommentar postet d. 16-12-15 kl. 22:37. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Jeg gjorde bare opmærksom på, hvordan Rødlig okkerporesvamp kan kendes sikkert. Så vidt jeg ved.

KirstenN

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator