Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
#10 postet d. 26-11-07 kl. 07:14. Emne: Hvilken svamp på gammel elmestub
Hej Henrik!

Tak for dit svar!

Jeg tror du kan findet stedet ud fra følgende beskrivelse:

Lokaliteten ligger på kort 145 G5 (Albertslund) på Krakkortet.

Gang- og cykelstien Trippendalstien løber forsænket langs Trippendalsvej. Hvor Trippendalsvej går ud i Kærmosevej fra øst og bebyggelsen Galgebakken begynder, går Trippendalstien ind i Galgebakken under en tunnel; så går stien ret stejlt op mod NV; hvor denne stigning er, er der også en asfalteret plads med 5-6 runde lave betonkummer; i hver af disse betonkommer står gamle elmestubbe, der er resterne af et tidligere kunstværk med hvidmalede, døde elmetræer, hvor nun stubbene er tilbage; en af disse stubbe har ret store bevoksninger af svampen.

Hvis du ikke kan finde det kan jeg maile et kortudsnit med markering at stedet til dig.

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Henrik Mathiassen
#11 postet d. 26-11-07 kl. 23:01. Emne: Hvilken svamp på gammel elmestub
Hej PE

Jeg kigger forbi stedet i morgen, da det er tæt på min arbejdsplads.

mvh,

Henrik

Kommentér

Henrik Mathiassen
#12 postet d. 28-11-07 kl. 23:29. Emne: Hvilken svamp på gammel elmestub
Hej PE

Var forbi stedet i dag men det eneste jeg fandt var en klynge Broget læderporesvamp på en af elmene. Jeg synes heller ikke den lignede det du har fotograferet, men det må være det samme sted for der var de 6 kummer med afskårne stammer du beskrev!

mvh,

Henrik

Hvilken svamp på gammel elmestub (Hej PE
Var forbi stedet i dag men det eneste jeg fandt var en klynge Broget læderporesvamp på en af)
Foto: Henrik Mathiassen
Kommentér

Poul Evald Hansen
#13 postet d. 29-11-07 kl. 06:24. Emne: Hvilken svamp på gammel elmestub
Hej Henrik!

Det ser ud til at være det rigtige sted! Skulle mit foto bare vise en ung, atypisk Broget Læderporesvamp? Den plejer dog ikke at være så amorf. Jeg kigger på det stykke svamp, jeg selv tog hjem, men går indtil videre ud fra, at det var en "nitte".

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator