Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Lindhardt
#10 postet d. 04-12-07 kl. 15:29. Emne: Mild epaulethat? 2 billeder
Hej Sylvia

Umiddelbart synes jeg også at det mest ligner mild epaulethat, men jeg er i tvivl, bl.a. fordi lamellerne ser ret fjerne ud og virker ret mørke. Jeg synes ikke det passer med kliddet E. da hatten virker glat, og stokken forkert. (Hvis du har "Danmarks svampe", kan du sammenligne billederne side 179).

Hvis du kom på lokaliteten igen, må du gerne sende et par eksemplarer, så skal jeg prøve at se om mikroskopet kan hjælpe til en afgørelse.

mvh

Torbjørn

Navn og adresse:

Torbjørn Borgen

Sensommervej 142

8600 Silkeborg

Kommentér

Sylvia Rennison
#11 postet d. 04-12-07 kl. 17:12. Emne: Mild epaulethat? 2 billeder
Hej Thorbjørn.

Tak for din venlighed. Jeg vil gå i skoven i morgen, jeg håber de stadig er der, men de var nu ret nye.

Jeg har læst om disse svampe i "Danmarks Svampe" det var stokkens udseende der fik mig til at foreslå kliddet, men jeg kan godt se, at det ikke rigtig stemmer.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#12 postet d. 10-12-07 kl. 22:11. Emne: Mild epaulethat? 2 billeder
Hej Sylvia

Tak for svampene, de kom frem i god stand. Det er uden tvivl mild epaulethat, på grund af den lille størrelse, den glatte hat og stok, mens kliddet e. er kliddet-skællet både på hat og stok.

For en sikkerheds skyld checkede jeg sporerne på dit fund, de er meget smallere end hos kliddet epaulethat.

mvh

Torbjørn

Kommentér

Sylvia Rennison
#13 postet d. 10-12-07 kl. 22:18. Emne: Mild epaulethat? 2 billeder
Hej Torbjørn.

Tak for din ulejligheden.

Jeg er en anelse glad for, at jeg havde læst rigtigt i bogen.

Jeg jagter ikke sjældne fund, bare kendskab til de svampe jeg sådan lige går forbi.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator