Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Natur- og miljøpolitik -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Marie Henne Pedersen
#10 Kommentar postet d. 07-09-16 kl. 15:25. Emne: Hvem bestemmer, hvad der er invasiv og hvorfor?
Tak for linket Anne. Har skimmet siderne.

Stig, jeg synes det er ret groft, at smide havefolk i en gruppe, som om de ikke interesserer sig for naturen.

Hvis vi havefolk ikke skulle søge viden og oplysning på et sagligt grundlag, så vi kan gøre en indsats, hvem skulle så?

Det er hele grunden til min tråd. Jeg troede, man kunne få et konkret svar, jeg kunne gå videre med til de videbegærlige havefolk ude i landet.

Hilsen

Anne Marie

Kommentér

Niels J. Henriksen
#11 Kommentar postet d. 07-09-16 kl. 15:49. Emne: Hvem bestemmer, hvad der er invasiv og hvorfor?
- se linket HER

Dem på listen skal vi lovgivningsmæssigt gøre noget ved.

Kommentér

Stig Madsen
#12 Kommentar postet d. 07-09-16 kl. 15:50. Emne: Hvem bestemmer, hvad der er invasiv og hvorfor?
"Natur" er et begreb med et sandt sammensurium af betydninger, så jeg insisterer på det i mit indlæg anvendte begreb "naturforvaltning". Men det være sagt, så tror jeg, at et svar til dit indlæg kommer for langt væk fra emnet.

Kommentér

Niels J. Henriksen
#13 Kommentar postet d. 07-09-16 kl. 18:24. Emne: Hvem bestemmer, hvad der er invasiv og hvorfor?
Er ordet "naturforvaltning" ikke selvmodsigende i sig selv? - enten er det vel natur, eller også er det forvaltet af mennesker, og så bliver det vel i en eller anden udstrækning kultur - eller hva'' ?

Anne M. - der er rigtig mange "havefolk", der ser naturen som en fjende, der skal bekæmpes og hellere vil have rhodondendron end smukke naturligt forekommende planter, og så slår de græs hele tiden. Håber du kan få omvendt nogle

Kommentér

Stig Madsen
#14 Kommentar postet d. 07-09-16 kl. 20:49. Emne: Hvem bestemmer, hvad der er invasiv og hvorfor?
Niels J., det er jo netop et resultat af de mange opfattelser af, hvad natur er.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#15 Kommentar postet d. 11-09-16 kl. 07:31. Emne: Hvem bestemmer, hvad der er invasiv og hvorfor?
Vi skal stadigvæk bruge den indvendige side af hovedet i forhold til EU-listen. F.eks.Cabomba caroliniana, som har et enkelt nogenlunde stabilt voksested i Hedeland mellem Høje-Taastrup og Roskilde, er næppe i stand til at frøformere sig, og jeg har vanskeligt ved at se den som et prblem. Vi skal bruge de sparsomme ressourcer hensigtsmæssigt og ikke handle som om, vi indgik i gammel sovjetisk planøkonomi.

Kommentér

Henrik Tranberg
#16 Kommentar postet d. 17-09-16 kl. 13:50. Emne: Hvem bestemmer, hvad der er invasiv og hvorfor?
(& hvor mon Kirtel-Dueurt kommer ind i billedet?)

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator