Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eigil Ødegaard

Svaraktivitet:

(178)
#10 Svar postet d. 09-09-16 kl. 13:41. Emne: Hvilken rovfugl?
Henrik, det var nu ikke det lysende fjerskaft på halen jeg hentyder til men det tilsyneladende lyse parti på overgump der antyder noget andet end Rørhøg.

En ung rørhøg er jo ensfarvet mørk på over/underside og det passer jo ikke helt med denne fugl der ser ud til at have lys stribet underside (farven er ikke troværdig, men kan være lys brunlig/orange) ihverfald på det billede jeg har lysnet.

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(859)
#11 Svar postet d. 09-09-16 kl. 14:20. Emne: Hvilken rovfugl?
Nej helt ærligt (sagt med glimt i øjet), nu må I da lige styre jer

En fugl der er lys på undersiden og med kraftige længdestriber kan da under ingen omstændigheder være en rørhøg, hverken ung eller gammel.

Jeg synes faktisk, at den stribede underside mistænkeligt meget ligner striberne på fuglen på billedet af den flyvende tårnfalk, det der er kaldt billede 3.

Men jeg kan da også se, at vingerne måske ikke lige passer så godt på en tårnfalk...

Hvilken rovfugl? (Nej helt ærligt (sagt med glimt i øjet), nu må I da lige styre jer ;-)

En fugl der er lys på unde)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eigil Ødegaard

Svaraktivitet:

(178)
#12 Svar postet d. 09-09-16 kl. 14:45. Emne: Hvilken rovfugl?
Det er selvfølgelig nærliggende at det ER en Tårnfalk, men bortset fra undersiden er der jo ikke noget der taler for det, hverken vinger eller hale eller overside, men hvis vi taler om virkeligt optisk bedrag på vingestørrelse så kunne jeg da godt overtales til at det nok er sådan, meeeen....Rørhøg er det ihvertfald IKKE, vel Peter?.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3329)
#13 Svar postet d. 09-09-16 kl. 15:16. Emne: Hvilken rovfugl?
Eigil, mine tanker er et lidt andet sted henne i dag, forstod heller ikke rigtigt hvorfor du tillagde den lyse stribe nogen betydning. Jeg opfatter dog ikke overgumpen som specielt lys, tror det er solens genskin over fjerene. Men lidt lysere end ryggen er den, jeg er heller ikke stemt for ung Rørhøg. Hvis det virkeligt er Tårnfalken, så er det et rigtigt drillebillede med de vinger og den hale!

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#14 Svar postet d. 09-09-16 kl. 15:24. Emne: Hvilken rovfugl?
Jeg trækker min Rørhøg ud i sumpen og tilslutter mig Tårnfalk.

Godt set af Eva

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3329)
#15 Svar postet d. 09-09-16 kl. 19:50. Emne: Hvilken rovfugl?
Undskyld for ''belæringen'' Thomas, havde ikke prøvet at lysne billedet, så med den silhouet og uden striber var der dømt Kærhøg på min computerskærm

Besvar | Kommentér

Pia Hansen
#16 Kommentar postet d. 09-09-16 kl. 21:33. Emne: Hvilken rovfugl?
Tak for svar og kommentarer alle sammen - det er altid lærerigt. Jeg noterer fuglene om tårnfalke og dværgfalk.

Mvh. Pia

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator